עמדה: חשמל ישראלי בעזה בכל מצב? לא הגיוני, לא יקרה

אבסורד: הפלסטינים מחוברים לעטיני חברת החשמל, צוברים חובות - ואנחנו משלמים ■ דעה \ דורון אביגד

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

במאי השנה הגישה חברת החשמל תביעה נגד הרשות הפלסטינית בדרישה לתשלום חוב בסך 531 מיליון שקל. החוב לחברת החשמל אמנם גדול פי שלושה, אבל גם שם מבינים שהסיכוי לגבות אותו במלואו אפסי.

למעשה, הפלסטינים, ובכללם המיליון וחצי שברצועת עזה, מחוברים לעטינים האנרגטיים של חברת החשמל בלי לשלם. במקרה הטוב, מקוזז החוב מול תשלומי המיסים שגובה ישראל עבור הפלסטינים ושמרוכזים במשרד האוצר.

כך מתפתח לו מצב אבסורדי שבו התשלום על חובות החשמל הפלסטינים יתגלגל, כמעט בוודאות, על הצרכנים הישראלים, ככל הנראה בדמות העלאת תעריפים. וזה פשוט לא מתקבל על הדעת. בכל ההבנה לאספקטים ההומניים של ניתוק חשמל לאוכלוסייה גדולה, הישראלים כן אמורים לתהות בינם לבין עצמם איך ייתכן שהם משלמים את החשבון עבור מי שכל מעייניו להשיג עוד טילים בכל הטווחים, במטרה להשיג פגיעה באוכלוסייה ישראלית אזרחית?

זה מצב שלא הגיוני שיימשך לאורך זמן. אתם מדמיינים טקסני, מצרי או אפילו גרמני שימשיכו לשלם חשמל למישהו שיורה עליהם ללא הפסקה, מתוך מטרה ברורה להרוג?

אם הייתי פלסטיני, הייתי קצת פחות סומך על הזעקה העולמית הקולקטיבית שתקום - וקצת יותר מודאג מהפתיל הלא אינסופי של הישראלים.