נעילה חיובית בוול סטריט לאחר פרוטוקולי הפדרל ריזרב

פרוטוקלי הפד: רכישות האג"ח יסתיימו באוקטובר ■ אלקואה פתחה אמש את עונת הדוחות לרבעון השני ועמדה בתחזיות ■ טבע נקנסה ב-21.3 מיליון דולר על-ידי האיחוד האירופי

המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב (על כך בהמשך) ועל רקע נעילה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אירופה. עונת הדוחות לרבעון השני נפתחה אתמול עם דוחות טובים של אלקואה, שזינקה היום.

הפדרל ריזרב יסיים את רכישות האג"ח החודשיות באוקטובר הקרוב אם הכלכלה תמשיך בהתאוששות כפי שהיא רושמת בחודשים האחרונים - כך עולה מהפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי שפורסמו הערב. הבנק ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 15 מיליארד דולר באוקטובר - וזה יהיה הסוף של תוכנית הרכישות. מעכשיו ועד אוקטובר הפד' יצמצם ב-10 מיליארד בחודש את רכישות האג"ח. לפי ההערכה של חברי הוועדה, העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תגיע ב-2015.

"זו טיפשות לקחת סיכונים גדולים מדי בשוק בתקופה זו", טוען מארק ליסטר, מנהל מחלקת המחקר בחברת Craigs Investment Partners. "אני בהחלט חושב שאנו לקראת נסיגה. השווקים מתומחרים גבוה מדי ונעים כעת לעבר תקופה של צמיחה ותשואות מתונות יותר", לדבריו.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין כי "וול סטריט ממשיכה להתנהל בסנטימנט תיקון בימים האחרונים. מעבר למימוש הרווחים חששם של המשקיעים מפני התאוששות הכלכלה הסינית גוררת בעיקר את אסיה ואירופה למימוש קל והעלאת רכיב המזומן".

טבע נקנסה ב-21.3 מיליון דולר על-ידי האיחוד האירופי

טבע נקנסה ב-15.6 מיליון אירו (כ-21.3 מיליון דולר) יחד עם עוד 5 יצרניות של תרופות גנריות ע"י האיחוד האירופי על עיכוב בהשקת גירסאות זולות של תרופות ללחץ דם גבוה, כך דווח בבלומברג. באיחוד האירופי טענו כי במשך 4 שנים החברות ובינהן טבע נמנעו מהשקה של גרסה זולה לתרופות נגד לחץ דם גבוה, ובכך מנעו מהחולים טיפול שהם יכולים יותר להרשות לעצמם. מטבע נמסר, כי "טבע לא נהגה באופן לא תחרותי. נשקול לערער על החלטת האיחוד האירופי".

ענקית האלומיניום אלקואה פתחה אתמול את עונת הדוחות לרבעון השני ודיווחה על רווח של 138 מיליון דולר או 12 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 119 מיליון או 11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו מעט ל-5.84 מיליארד דולר לעומת 5.85 מיליארד דולר ברבעון הקודם. אנליסטים ציפו לרווח נקי מתואם של 7 סנט למניה.

טאואר הציגה אתמול במסגרת כנס של הממשלה ההודית, שנערך בארה"ב. הכנס הציג את תכניותיה הנוכחיות והעתידית של הממשלה בהודו להגדלת התחרותיות של תעשיית הסמיקונדקטור המקומית.

חברת השבבים הישראלית סיוה רוכשת את RivieraWaves הצרפתית ב-19 מיליון דולר. הרכישה מרחיבה את פעילותה של סיוה גם לתחומי קישוריות ה-WiFi והבלוטות', וצפויה להגדיל את הכנסותיה בשווקי הסמארטפונים והטאבלטים, תשתיות הסלולר והאינטרנט-של-הדברים.

פריון נטוורק הודיעה תמול כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת CYREN, מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה מבוססי ענן. שיתוף פעולה זה צפוי למנף את שירותי האבטחה המקוונים של CYREN במטרה לסייע בהרחבת חבילת יישומי הגלישה והאבטחה של חטיבת Codefuel Perion.