נעילה שלילית באירופה מחשש לקריסת בנק גדול בפורטוגל

בנק Banco Espirito Santo גורר ירידות בפורטוגל זה היום הרביעי ברציפות ■ עליות בתשואות האג"ח הממשלתיות באירופה

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים בעוד בורסת פורטוגל צונחת מחשש לקריסת אחד הבנקים הגדולים במדינה. מדד Stoxx Europe 600 איבד 1.1% בעוד תשואת האג"ח של פורטוגל ל-10 שנים עולה ב-11 נקודות בסיס ל-3.88%.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום בצרפת התפוקה התעשייתית לחודש מאי, שירדה במפתיע ב-1.7% בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.5% לאחר עלייה של 0.3% באפריל. גם באיטליה התפוקה התעשייתית ירדה בחדות בשיעור של 1.7%.

אך הסיפור של היום באירופה הוא החשש מקריסת הבנק השני בגודלו במדינה - Banco Espirito Santo - שגורר ירידות בבורסה הפורטוגזית מזה 4 ימים ברציפות. תשואת אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים של איטליה עולה ב-6 נ"ב ל-2.94% ובספרד התשואה עולה ב-6 נ"ב ל-2.82%.

מניית הבנק הפורטוגזי צנחה ב-17% ואז הופסק המסחר בה.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות ועל רקע נתון מאקרו שפורסם בסין.

בסין פורסם היום המאזן המסחרי לחודש יוני, שהצביע על גידול של 7.2% ביצוא, בעוד העודף המסחרי ירד ל-31.6 מיליארד דולר לעומת 35.9 מיליארד דולר במאי, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה 37 מיליארד דולר.

"הממשלה הסינית מראה סימנים לכך שהיא תתערב בכלכלה במטרה לתמוך בצמיחה בכל פעם שצריך", אומר מרי אושידרי, אסטרטג השקעות בחברת Okasan Securities Group.

מניות הנדל"ן בסין התאוששו היום מהנפילות שרשמו בימים האחרונים. נציין את Sunac China Holdings וכן את Sino-Ocean Land Holdings.