בנק לאומי: להימנע משינוי חד בתיק ההשקעות לנוכח המצב

"תגובת שוק ההון המקומי לאירועים הבטחוניים הייתה מתונה עד כה. שינויים בטווח הקצר יכולים לגרום לירידות נוספות במניות ובאג"ח הקונצרניות בישראל, או לעליות במקרה ותורגש רגיעה" ■ אגוד: לנצל הירידות בעולם להגדלת החשיפה למניות

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

מדד המעו"ף ירד ב-1.5% השבוע על רקע ההידרדרות הביטחונית ומבצע "צוק איתן" של צה"ל בעזה. בבנק לאומי מציינים בסקירת סוף השבוע שלהם כי תגובת שוק ההון המקומי לאירועים הבטחוניים הייתה מתונה עד כה וכי בטווח הקצר שינויים במצב הביטחוני יכולים לגרום לירידות נוספות במניות ובאג"ח הקונצרניות בישראל, או לעליות במקרה ותורגש רגיעה. הם ממליצים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות לנוכח חוסר הוודאות.

בבנק ממשיכים לטעון כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. הם ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל הם ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב.

"להערכתנו, התמחור העדיף של מניות השווקים המתעוררים מספק תמורה לסיכון העודף בהשקעה בשווקים אלו, במיוחד במידה ורמת הנזילות בשווקים הגלובליים תמשיך להיות גבוהה", לדבריהם.

באשר לשוק האג"ח, בבנק ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). הם סבורים כי רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה.

לגבי אג"ח קונצרני, כלכלני לאומי ממליצים על חשיפה מצומצמת בלבד, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ קצר (עד 3 שנים). "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל עדיין נמוכה. פתיחת המרווחים הקלה שהתרחשה בחודשיים האחרונים, הינה תיקון בריא בשוק יקר", הם כותבים.

אגוד: לנצל הירידות בעולם להגדלת החשיפה למניות

כלכלני בנק אגוד ממליצים בסקירה השבועית שלהם לנצל את ירידות השערים בעולם להגדלת ההשקעה במניות, ולהגדיל חשיפה לאג"ח הקונצרני - "על רקע פתיחת עונת הדו"חות הכספיים השבוע והצפי לדוחות חיוביים, יחד עם רמת הריביות הנמוכה בעולם והעדר אלטרנטיבות ןלהשקעה".

בבנק ממליצים על חשיפה של 20% למניות בתיק מייצג (עלייה מ-18%) ושל 32% בתיק ספקולטיבי (לעומת 28% בהמלצה קודמת), "כאשר מומלץ להסיט 60% מההשקעה באפיק זה לחו"ל, בדגש על ארה"ב, על פני השקעה בישראל, לאור המתיחות הבטחונית וצפי לעליות בחו"ל".

באגוד ממליצים גם על הגדלת החשיפה לאג"ח הקונצרני: "גם השבוע נרשמה עליית תשואות באג"ח הקונצרני ועלייה במרווחים, כך שתוך פרק זמן של כחודש חזרנו לרמת התשואות אשר נרשמו בתחילת שנת 2014 והמרווחים אף עלו לרמות אשר נרשמו בסוף שנת 2013. כתוצאה מעליית התשואות, שוק האג"ח הקונצרני חזר להיות מעניין ובשל כך אנו ממליצים על הגדלת רכיב זה בתיק ההשקעות".