שבוע עמוס בדוחות בוול סטריט; מי עשויה להפתיע?

בבית ההשקעות יוטרייד מציינים כי מניות מגזר הטכנולוגיה מתומחרות בחסר לאחר שהתחזקו ב-1% יותר מכלל מניות ה-500 S&P עומת עלייה ממוצעת של 5.4% ברווח למניה

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

השבוע הקרוב יהיה עמוס בדוחות כספיים של חברות מובילות בוול סטריט, בעת שעונת הדוחות לרבעון השני של 2014 נכנסת להילוך גבוה.

ביום שישי דיווח בנק וולס פארגו לפני פתיחת המסחר על רווח של 1.01 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השני שהסתיים ב-14 ביוני, עלייה של כ-4% לעומת רווח של 98 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות רשמו ירידה של 1.5% והסתכמו ב-21.1 מיליארד דולר, לעומת 21.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

ביום שלישי הקרוב ידווחו ג'יי.פי.מורגן וגולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה ביום רביעי ומורגן סטנלי בחמישי. בסך הכל האנליסטים מעריכים שסקטור הפיננסים יציג ירידה ממוצעת של כ-3.5% ברווחים ברבעון, כש-9 מתוך 21 תתי הסקטורים בתחום יציגו ירידה ברווח.

מנגד, סקטור ההיי-טק צפוי להציג צמיחה ממוצעת של 12.3% ברווח, הטובה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2012.

השבוע ידווחו ביום שלישי אינטל ויאהו, eBay ברביעי וגוגל ביום חמישי. יאהו צפויה להציג עלייה של כ-17% ברווח למניה לעומת הרבעון המקביל עם 40 סנט למניה והכנסות של 1.1 מיליארד דולר זאת, לפני הנפקת הענק של ענקית הקמעונאות עליבאבא שיאהו היא בעלת עניין מרכזית בו.

אינטל שצפויה להציג רווח יציב של 56 סנט למניה עם הכנסות של כ-14 מיליארד דולר , איביי תפרסם דוחותיה ביום רביעי וצפויה להציג עלייה ברווח למניה ל-68 סנט עם הכנסות של 4.38 מיליארד דולר וביום חמישי גוגל צפוי לרשום עלייה של כ-24% ברווח למניה ל-6.64 דולר עם הכנסות של כ-16.4 מיליארד דולר בשורה העליונה.

בבית ההשקעות יוטרייד מציינים כי מניות מגזר הטכנולוגיה מתומחרות בחסר לאחר שהתחזקו ב-1% יותר מכלל מניות ה-500 S&P עומת עלייה ממוצעת של 5.4% ברווח למניה.

כלכלני גולדמן זאקס כתבו בסקירה שפרסמו בשבוע שעבר כי "מניות הקשורות לתחום טכנולוגיית המידע הם ככל הנראה הסקטור הזול ביותר היום", כך שסקטור ההיי-טק ומדד הנאסד"ק יכולים להמשיך לעלות אם הדוחות אכן יספקו את הסחורה והחברות יספקו גם תחזיות מעודדות להמשך השנה.

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 פרצו לשיאים חדשים בשנה שעברה וגם השנה אולם מדד הנאסד"ק עדיין רחוק בכ-700 נקודות מהשיא שקבע בחודש מארס 2000 (אם כי אז זה היה בשיאה של בועת האינטרנט..).