"השפעת האירועים הביטחוניים על שערי המניות זניחה"

בחברת פריקו מציינים בסקירה החודשית כי ציבור המשקיעים סבור שכל עוד המבצע לא ימשך מעבר לשבוע-שבועיים לא תהיה להתרחשויות השפעה מהותית על השווקים

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

"השפעת האירועים הביטחוניים על שערי המניות ואגרות החוב זניחה", כך נכתב בסקירה החודשית שפרסם אלי קדוש, יו"ר ועדת ההשקעות בחברת פריקו ניהול סיכונים. בפריקו מציינים כי ביומיים הראשונים למבצע "צוק איתן" נרשמו ירידות של כ-2% במדדים המובילים בבורסה בת"א, ולאחר מכן הגיע תיקון שמחק את מרבית הירידות.

"נראה כי כמו בהתרחשויות ביטחוניות בעבר דוגמת מבצע 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן', ציבור המשקיעים סבור שכל עוד המבצע לא ימשך מעבר לשבוע-שבועיים לא תהיה להתרחשויות השפעה מהותית . ואולם, יש לזכור לאירועים ביטחוניים מתמשכים יש השלכות כלכליות בדמות תוספת לתקציב הביטחון, פגיעה בתיירות ובייצור ועוד", נכתב בסקירה של פריקו.

עם זאת, בפריקו מציינים באותה נשימה כי לאירועים ביטחוניים מתמשכים עלולות להיות השפעות מאקרו-כלכליות בדמות תוספת לתקציב הביטחון, פגיעה בתיירות ובייצור ולכן גם במחירי המניות ואיגרות החוב.

לגבי ההתפתחויות במשק העולמי, בפריקו סבורים כי שווקי המניות בארה"ב ובאירופה ימשיכו להניב תשואה יפה למשקיעים, זאת בשל נהירת המשקיעים לשווקי המניות, הן בשל החלטת הפד לדחות את מועד העלאת הריבית והן בשל החולשה הכלכלית בשווקים המתעוררים.