אין עומס על רשתות הסלולר בישראל - בגלל WhatsApp

יותר ויותר משתמשים מעבירים במבצע "צוק איתן" הודעות ב-WhatsApp ומסיטים עומס מרשתות הדיבור לרשתות תקשורת הנתונים, וכתוצאה מכך אין עומסים

הרשתות הסלולריות בישראל עומדות בעומסים בצורה טובה יותר במבצע "צוק איתן" לעומת מבצע "עמוד ענן", וזאת בעיקר בשל העובדה שחלקים נרחבים בציבור משתמשים ב-WhatsApp לצורך העברת הודעות ומסרים, ופחות משתמשים בשיחות ישירות. גורמי הנדסה שונים בקרב חברות הסלולר אישרו זאת.

לדברי גורמים בכירים בקרב החברות, המבצע הנוכחי מאתגר את הרשתות הסלולריות בעיקר היכן שנרשמות נפילות של רקטות, אך עד כה לא נרשמו עומסים קיצוניים שמנעו מהרשתות לתפקד.

לדברי אותם בכירים, הרשתות מתפקדות יחסית טוב גם כאשר הן מגיעות לקצה הקיבולת שלהן, ועיכובים בהוצאת שיחות הם בגדר הסביר לאירוע נפילה ולא יותר מכך.

אחת הסיבות המרכזיות לכך שהרשתות מצליחות להתמודד עם העומסים היא בשל העובדה שלקוחות רבים החלו להשתמש ב-WhatsApp לצורך העברת הודעות, וכך קורה שבמקום להודיע לכל המשפחה והחברים טלפונית שלא נרשמו נפילות או שהכול בסדר - עושים זאת בהודעה קבוצתית אחת וחוסכים עשרות שיחות טלפוניות בין אותם גורמים שנמצאים באזור הנפילה לבין המרוחקים.

העובדה שבלא מעט ממד"ים בדירות יש רשתות WIFI תורמת גם היא להפחתת העומס על רשתות הדיבור הסלולריות. נזכיר גם כי החברות הפיקו לקחים ממבצע "עמוד ענן" ותגברו את משאבי הרשתות בהתאם.

ב"עמוד ענן" נרשמו עיכובים חמורים ביכולת להוציא שיחות, ואזורי נפילות במרכז פשוט "נתקעו" לפרקי זמן ממושכים ללא יכולת לתקשר בגלל העומסים הנקודתיים. כאמור, כעת נראה שההתמודדות עם מצבי הקיצון טובה יותר.