5 בכירים באלביט הדמיה חילקו ביניהם שכר של כ-16 מ' שקל

זיסר, יצחקי, מחלוף ושטרקמן המשיכו לחגוג ב-2013, שבמהלכה הגיעה החברה בניהולם לחדלות פירעון, ונדרשה להסדר חוב ענקי של 2.5 מיליארד שקל

רון הדסי / צלם: יונתן בלום
רון הדסי / צלם: יונתן בלום

בינואר השנה נחתם בחברת אלביט הדמיה אחד מהסדרי החוב הגדולים בתולדות שוק ההון - שכלל תספורת חסרת תקדים של 70% על חוב ענקי של 2.5 מיליארד שקל. מעניין לדעת שמנהליה הבכירים של החברה הכושלת המשיכו לחלוב את קופתה עד הרגע האחרון.

לדיווח שהעבירה אלביט הדמיה בסוף השבוע, בדבר זימון אסיפה כללית לאישור תנאי העסקתו של היו"ר הנכנס, רון הדסי, היא צירפה את רשימת המנהלים בעלי השכר הגבוה בחברה אשתקד. ואלו הם המעושרים: מוטי זיסר, בעל השליטה ונשיא החברה לשעבר, גרף לכיסו דמי ייעוץ בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל; שמעון יצחקי (שיץ), יו"ר הדירקטוריון לשעבר, לקח הביתה כ-3 מיליון שקל.

מעל כל מנהליה הבכירים של חברת ההשקעות הכושלת עמד דודי מחלוף, לשעבר מנכ"ל זרוע הייזום, שזכה לשכר של 4.6 מיליון שקל, מתוכו 3.3 מיליון שקל בגין דמי ייעוץ. רן שטרקמן, מנכ"ל החברה בת פלאזה סנטרס (שממשיך לכהן בתפקידו גם לאחר אישור הסדר החוב בחברה בשבוע שעבר), ספר אשתקד לא פחות מ-3.5 מיליון שקל בשכרו; ואילו ירון כרמון, מנכ"ל זרוע הקמעונאות של אלביט הדמיה, זכה לשכר של כ-2.5 מיליון שקל.

נזכיר, כי במסגרת הסדר החוב באלביט הדמיה הומר חוב של 1.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח למניות החברה, ואלו הפכו לבעלי השליטה בה. ההון העצמי של אלביט לאחר ההסדר עומד על כ-800 מיליון שקל, והוא מממן מאזן של כ-4.5 מיליארד שקל (זאת, לעומת גירעון של כ-1.03 מיליארד שקל בהון העצמי ערב השלמת ההסדר).

גם היו"ר החדש הדסי לא יקופח

בעלי המניות הגדולים באלביט הדמיה - הקרנות הזרות יורק (כ-20%) ו-DK פרטנרס (כ-14%), מינו לאחרונה את רון הדסי לתפקיד היו"ר, וכעת מבקשת החברה לאשר את תנאי העסקתו (ב-90% משרה) אשר כוללים, כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", שכר של עד 2.25 מיליון שקל לשנה.

במסגרת זו ייהנה הדסי משכר חודשי של 80 אלף שקל, החזר הוצאות של עד 40 אלף שקל, בונוס שנתי המבוסס על עד 3.5 משכורות חודשיות, ומחבילת אופציות בהיקף 5.7 מיליון מניות, שמוקצית לשלוש שנים במחיר מימוש של 86 אגורות (הגבוה משמעותית ממחיר השוק).

הדסי מבקש לכהן, לצד תפקידו כיו"ר פעיל, גם כמנכ"ל אלביט הדמיה עד סוף מארס 2015. כן, הוא משמש כיו"ר חברת הנדל"ן נאנט וכדירקטור במספר חברות נוספות. ב-14 באוגוסט יתכנסו בעלי המניות באלביט הדמיה לאשר את תנאי העסקתו, וכן למנות מחדש שבעה דירקטורים (לא כולל דח"צים): אלון בכר, אליעזר ברנד, שלומי קלסי, יואב כפיר (נציג קרן DK פרטנרס), בועז ליפשיץ ונדב בלבני. בכך יוצא זיסר, בעל השליטה לשעבר, רשמית מהדירקטוריון, אך הוא עדיין מנהל מו"מ עם החברה לגבי שכירתו כיועץ חיצוני לפעילותה העסקית.

עלות השכר של מנהלי אלביט
 עלות השכר של מנהלי אלביט