נעילה חיובית באירופה; ירידה חדה בתפוקה בגוש האירו

התפוקה התעשייתית בגוש האירו ירדה ב-1.1% בחודש מאי ■ מגמה חיובית במסחר בוול סטריט לקראת שבוע עמוס בדוחות כספיים ■ איירבוס רשמה עליות על רקע פתיחת תערוכת Farnborough

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ב') נחתם בעליות במדדים המובילים, לאחר שהמשקיעים הסיטו את תשומת הלב שלהם מהצרות של מערכת הבנקאות בפורטוגל לדוחות הכספיים שעתידים להתפרסם בימים הקרובים. עליות שערים נרשמות בוול סטריט.

בזירת המאקרו פורסם היום כי התפוקה התעשייתית בגוש האירו ירדה ב-1.1% בחודש מאי, לאחר עלייה של של 0.7% בחודש אפריל והרבה מתחת לתחזיות בשוק שצפו עלייה של 0.3%.

מניית איירבוס נסחרה במגמה חיובית על רקע פתיחת תערוכת Farnborough והכרזה על חוזים חדשים.

השבוע הקרוב יהיה כאמור עמוס בדוחות כספיים של חברות מובילות בוול סטריט, בעת שעונת הדוחות לרבעון השני של 2014 נכנסת להילוך גבוה. ביום שישי דיווח בנק וולס פארגו לפני פתיחת המסחר על רווח של 1.01 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השני שהסתיים ב-14 ביוני, עלייה של כ-4% לעומת רווח של 98 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות רשמו ירידה של 1.5% והסתכמו ב-21.1 מיליארד דולר, לעומת 21.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

ביום שלישי הקרוב ידווחו ג'יי.פי.מורגן וגולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה ידווח ביום רביעי ומורגן סטנלי בחמישי. בסך הכל האנליסטים מעריכים שסקטור הפיננסים יציג ירידה ממוצעת של כ-3.5% ברווחים ברבעון, כש-9 מתוך 21 תתי הסקטורים בתחום יציגו ירידה ברווח. מנגד, סקטור ההיי-טק צפוי להציג צמיחה ממוצעת של 12.3% ברווח, הטובה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2012. השבוע ידווחו ביום שלישי אינטל ויאהו, eBay ברביעי וגוגל ביום חמישי.

בבית ההשקעות יוטרייד מציינים כי מניות מגזר הטכנולוגיה מתומחרות בחסר לאחר שהתחזקו ב-1% יותר מכלל מניות ה-500 S&P עומת עלייה ממוצעת של 5.4% ברווח למניה.

"המשקיעים מצפים לעומת דוחות טובה. השבוע ידווחו חברות היי-טק ובנקים גדולים ונראה עם ההערכת הפדרל ריזרב לכלכלה שכבר לא צריכה תמיכה נכונה", אמר ל-CNBC אוון לוקאס, אסטרטג שווקים ב-IG.

מניית Tsugami זינקה בכ-4% בטוקיו על רקע דיווחים כי הרווח התפעולי של החברה צפוי לצמוח בכ-380% ברבעון האחרון.