יש לכם סמארטפונים תומכים? פרטנר מתחילה לספק דור 4 בסלולר

יום היסטורי: פרטנר החברה הראשונה שמתחילה לספק שירותי דור רביעי בארץ, לאחר שקיבלה אישור ממשרד התקשורת ■ פלאפון: נשיק רשת דור 4 בימים הקרובים

חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר
חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר

חברת פרטנר משיקה היום את רשת הדור הרביעי שלה. לאחר שקבלה אישור ממשרד התקשורת, הודיעה היום החברה על התחלת הפעלת השירותים ברשת החדשה. ההחלטה על ההשקה באה בעקבות הודעת משרד התקשורת מתחילת השבוע על הקצאה מוקדמת של תדרים לחברות שמוכנות ושיעמדו בתנאים של אי גביית תשלום נוסף ושל פריסה מקבילה בפריפריה ובמרכז. לפרטנר יש כבר 750 אתרים פרוסים והיא עומדת בתנאים.

פרטנר משיקה את הרשת על גבי 5 מגה הרץ בתחום ה-1,800 מגה הרץ. מדובר בתדרים שהחברה פינתה. סלקום תשיק גם היא את הרשת שלה על גבי תדרים שלה ופלאפון תקבל בהשאלה תדרים ממשרד התקשורת. המכרז המלא לתדרי הדור הרביעי צפוי להיערך בנובמבר אך שר התקשורת גלעד ארדן החליט להתיר השקה מוקדמת בעקבות בקשות המפעילים ולאחר שהתברר שהדבר לא יפגע במכרז.

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, אמר היום: "אנו גאים להיות החברה הראשונה המספקת ללקוחותיה את שירותי הדור הרביעי, בפריסה הרחבה ביותר. חלק מחזונה האירגוני של פרטנר הוא להוביל בקידמה וחדשנות טכנולוגית, והיום אנו שוב שמחים לממש את הבטחתנו זו, ולהשיק את רשת הדור הרביעי, לטובת הציבור בישראל".

לקוחות החברה בעלי מכשירים תומכים יכולים להיכנס לאתר החברה להירשם לשירותי Orange 4G באופן עצמאי. במקביל, לקוחות פרטנר ו-012 mobile, בעלי הסמארטפונים התומכים בטכנולוגיה החדשה מועברים מהיום לרשת G4 Orange באופן יזום והדרגתי. את הרשת החדשה של פרטנר מקימה אריקסון בניהולו של אלון ברמן.

מספר שעות מאוחר יותר הודיעה חברת פלאפון כי היא תשיק את רשת הדור הרביעי בימים הקרובים. החברה הגישה את בקשת היתר ההפעלה למשרד התקשורת וצופה כי תקבל בימים הקרובים אישור הפעלה מיידי לרצועת תדר של 5 מגה הרץ, בדומה למתחרות.

פלאפון מפעילה מזה שמונה חודשים ניסוי דור 4 בתדרי 1800, ובמקביל פורסת את הרשת ברחבי הארץ בקצב מואץ, יחד עם אריקסון. האתרים שכבר פעילים - בת"א, ירושלים, ראשל"צ ועוד.

גם סלקום הודיעה היום כי תחל בהשקה מדורגת של הדור הבא ( LTE) בימים הקרובים, בהתאם להנחיות הנוכחיות של משרד התקשורת ועם קבלת אישורו על הבקשה שהעבירה לו. החברה תעניק את השירותים ללקוחותיה ללא תוספת תשלום וללא צורך ברישום מוקדם.

סלקום נמצאת בפריסה מואצת של רשת ה-LTE Advanced ברחבי הארץ. שימוש ביכולות הרשת מותנה בזמינות תדרים, מכשירים תומכים ואזורי הכיסוי . החברה מסרה כי היא מרחיבה את הכיסוי באופן מואץ ועד סוף השנה תורחב פריסת הדור הבא לכיסוי ארצי.