החמאס צייץ בעברית בטוויטר - העוקבים העירו על שגיאות כתיב

בזרוע הצבאית של חמאס מפעילים עמוד טוויטר בעברית שפונה לעוקבים בישראל ■ אחד הציוצים הועלה עם שגיאה בעברית, וגולשת דקדקנית תיקנה: "לא כותבים את זה ככה". בחמאס הגיבו - והודו על התיקון

חמאס / צילום: רויטרס
חמאס / צילום: רויטרס

כשברקע הדיבורים על הפסקת אש ובשטח נמשך ירי הרקטות, חמאס מנהל מערכה תודעתית מול ישראל ברשת - ובעברית (גם אם קלוקלת): ארגון הטרור מפעיל בטוויטר דף של הזרוע הצבאית, גדודי עז-א דין אל-קסאם, ש"מקפיד" לעדכן את הגולשים בשיגור הרקטות לעבר ישראל ומשגר גם איומים ישירים ב"שפת הציונים".

בציוץ שהעלו אתמול אנשי החמאס שאמונים על המערכה נגד ישראל ברשת נכתב: "גדודי אל-קסאם שלחה SMS לחצי מיליון ישראלים: הטיפשות של ממשלתכם שנכנסה איתנו למערכה ללא יעדים מוגדרים. גרמה למצב שבו כל ישראל נתונה".

העוקבים הישראלים לא נותרו אדישים למסר וצייצו בתגובה מסרים משלהם נגד חמאס, אלא שנראה שהיה קשה הרבה יותר להתעלם משגיאת הכתיב בציוץ. "גדודים זה זכר, צריך היה לכתוב "גדודי אל-קסאם שלחו SMS. כמו כן, צריך ליידע את המילה טקסט", התרעמה אחת העוקבות.

מפעילי העמוד מטעם חמאס לא נותרו אדישים אף הם - וקיבלו בתודה את התיקון בתוספת הסבר דקדוקי מפתיע: "שלום ותודה על ההערה. כתבנו גדודי אל-קסאם שלחה, כי המילה מתייחסת ל'זרוע' (הזרוע הצבאית של חמאס) ולא לגדודים. שוב תודה".

בציוץ אחר הראו אנשי החמאס שהם עוקבים מקרוב אחרי הדיווחים השוטפים של חדשות 2 בימים האחרונים, ועדכנו את העוקבים אחריהם במידע שדיווח הכתב הפוליטי של הערוץ, עמית סגל: "גורמים בכירים: שרי ימין בכירים שמתדרכים נגד נתניהו, הציעו בדיונים פנימיים הפסקת אש", כתבו - וייחסו את הידיעה לסגל.

הכתב, שפעיל אף הוא ברשת הטוויטר, ונתקל בציוץ, 'הודה' לאנשי החמאס על הקרדיט והדיווח החוזר וצייץ בתגובה: "אולי תצטטו גם את מפקד חיל האוויר שאמר אצלנו שהמזל"ט המהולל שלכם הוא דאון של ילדים?". להתחכמות הזו בחמאס בחרו דווקא שלא להגיב.

וחוץ מהמעקב אחרי רשתות תקשורת ישראליות, בהן גם אתרי אינטרנט של מערכות עיתונים, בגדודי אל-קסאם משתפים את העוקבים באיומים על ישראל באופן שוטף.

בין היתר צייצו: "הפסקת האש לא מקובלת עלינו, בידינו עוד הפתעות רבות", וגם המשיכו לאיים בהפגזות על ישראל על רקע הדיבורים אודות הפסקת אש: "אנחנו אלה שנקבע את סיום המערכה על האויב הציוני". בינתיים, המבצע נמשך - ומספר העוקבים הישראלים אחר העמוד רק הולך ועולה.