שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק קלות, האירו נחלש

הדולר נקבע על 3.408 שקלים ■ האירו נחלש בכ-0.4% לרמה של 4.613 שקלים ■ אתמול פורסם כי מדד חודש יוני עלה ב-0.3% ■ FXCM: "העוצמה של השקל מלמדת על האמון שיש למשקיעים בכלכלה הישראלית"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.1% לרמה של 3.408 שקלים. זאת לאחר שאתמול השיל מערכו כ-0.5% בעקבות היוזמה להפסקת אש. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.4% מול השקל לרמה של 4.613 שקלים.

אתמול פרסמה הלמ"ס כי מדד המחירים לחודש יוני עלה ב-0.3% וברמה שנתית טיפס ב-0.5%. עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה והדיור.

צחי רודניק מנכל אימפקט בית השקעות, מציין כי "כל עוד הריבית בארץ תמשיך להיות אטרקטיבית הרי שהדולרים ימשיכו להציף את השוק ובנק ישראל ימשיך לאסוף אותם. ולכן רכישות מאסיביות של דולרים ע"י בנק ישראל אינן התרופה לחולשתו של הדולר בארץ ולא מן הנמנע שישאף לריבית אפסית ובוודאי לא להעלותה. הדרך להתמודד עם דולר חלש תהיה ריבית ברמה נמוכה מאוד ולאורך זמן".

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות ציין בהקשר לפרסום המדד: "אם נוסיף לכך את ההשפעה הצפויה של הרפורמות הממשלתיות השונות להוזלת יוקר המחיה הרי שסביבת האינפלציה בישראל צפויה להיוותר נמוכה עוד זמן רב. בהתאם, בנק ישראל יכול להרגיש בנוח להותיר את הריבית ברמתה הנמוכה עד אשר הריביות בעולם יחלו לעלות".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "העוצמה של השקל מלמדת על האמון שיש למשקיעים בכלכלה הישראלית, וזאת חרף ההרעה הביטחונית שהפרה את שגרת החיים עבור מרבית תושבי ישראל. מלבד זאת, הירידה של הצמד ממחישה את היתרון המוחץ של השורטיסטים בשוק המט"ח המקומי. זהו משחק של ספקולנטים, וכעת יחסי הכוחות תומכים בהמשך מגמת הירידה. אם נראה ירידה מתחת ל-3.4, הדבר רק יגביר את התיאבון של השורטיסטים בשוק המקומי לדחוף את הצמד מטה לעבר רמות שפל חדשות. היעד הראשון במקרה כזה יהיה 3.38, ואולם בטווח הארוך יותר היעדים עשויים להרחיק עד 3.32".