רוצים דור 4 בסלולר? מדריך להתחברות לדור הבא

כרגע רק לקוחות אורנג' הנמצאים באזור הפריסה יכולים להתחבר לדור 4 ■ סלקום ופלאפון נערכות להשקת רשתות דור 4 ולא מתחייבות על תאריך

חברת הסלולר אורנג' הפתיעה השבוע (ג') והחלה להפעיל את רשת דור 4 עבור לקוחותיה (ועבור לקוחות תת-הרשת שלה 012 מובייל). החברות המתחרות אולי לא הופתעו מהמהלך הזריז של אורנג', אבל שתיהן ללא ממש נקבו תאריך שבו הלקוחות שלהן יוכלו להתחבר לרשת המהירה.

מפלאפון נמסר: "ברגע שנקבל את רצועת התדרים, בהתאם להחלטת משרד התקשורת, נתחיל בהפעלה מדורגת של הרשת, כך שמנויים שבידיהם מכשירי דור רביעי, יוכלו ליהנות מיידית מהשירות באזורים בהם נפרסה הרשת, ומדי שבוע יתווספו אתרים נוספים ויורחב הכיסוי".

בסלקום ציינו כי "מאות אלפי לקוחותינו בעלי המכשירים התומכים יוכלו להתחיל וליהנות כבר בימים הקרובים מחוויית שימוש מתקדמת וגלישה במהירויות גבוהות".

אלא שבעוד שהחברות מתחרות ביניהן על היוקרה, רבים מהצרכנים לא יודעים כלל על מה המהומה. הנה כמה תשובות לשאלות נפוצות:

למה צריך דור 4?

מהירות הורדת הקבצים בדור 4 יכולה להגיע באופן תיאורטי ל-150 מגה. מדובר בחוויה טובה בהרבה ממה שהמשתמשים מקבלים היום כאשר הם עובדים עם רשתות מדור 3, משום שמהירות הורדת הקבצים בדור 3 היא בפועל סביב 10 מגה לשנייה, ולא 42 מגה - כפי שהרשת מאפשרת באופן תיאורטי. מהירות העלאת קובץ עומדת ברוב המקרים על מגה לשנייה, ולפעמים קצת יותר. כרגע חברות הסלולר מציעות דור 4 במהירות מוגבלת מאוד, אך עדיין יש קפיצה משמעותית לעומת דור 3. לקוחות רשת אורנג' מדווחים על קצבי הורדה של 20 עד 25 מגה וקבצי הורדה של כ-10 מגה. מובן שבמקרים מסוימים המהירויות היו גם גבוהות ונמוכות יותר.

מי יכול להתחבר לדור 4?

כרגע רק לקוחות אורנג' הנמצאים באזור הפריסה. באורנג' טוענים שהם כבר מכסים 40% משטח המדינה בין הערים חיפה, רעננה, הרצליה, נתניה, רמת-גן, גבעתיים, תל-אביב, ראשון-לציון, ירושלים ובאר-שבע.

איזה סמארטפון דרוש?

מבחר הסמארטפונים רב, ויש סיכוי שכבר היום אתם משתמשים בסמארטפון דור 4. למשל, אייפונים 5, 5C ו-5S, סמסונג גלקסי S5, סוני אקספריה Z2 ו-Z1 קומפקט ו-Z, דגמי LG מסוג G3, G2 G2 Mini נקסוס 5, HTC דגם One M8 וגם נוקיה לומיה 920 ו-820.

כמה זה עולה לי?

בשלב זה, לחברות הסלולר אסור לפי הנחיית משרד התקשורת לגבות תשלום עבור דור 4, לפחות עד להשקה הרשמית של הרשת.