ביומד: ReWalk, ביובלאסט, VBL ומאפי עדכנו תשקיפים

כל החברות הללו צפיות לצאת לרוד שואו בימים הקרובים, ובהינתן תגובה טובה של המשקיעים, הן צפויות להשלים הנפקה בטווח של שבועיים-שלושה

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

מתארך התור של חברות ביומד ישראליות בדרך להנפקה בוול סטריט: ביובלאסט, VBL, מאפי ו-ReWalk עדכנו השבוע את תשקיפיהן. כל החברות הללו צפיות לצאת לרוד שואו בימים הקרובים, ובהינתן תגובה טובה של המשקיעים, הן צפויות להשלים הנפקה בטווח של שבועיים-שלושה.

מאפי היא המתקדמת ביותר - הנפקתה מיועדת לשבוע הבא, ב-24 ביולי. החברה הוקמה על ידי ד"ר אהוד מרום, בעבר בכיר בטבע, והיא מפתחת תרופות גנריות משופרות שאחת מהן אמורה להתחרות בקופקסון של טבע. החברה מעוניינת לגייס 37 מיליון דולר (43 מיליון דולר עם מימוש אופציית חתמים), לפי שווי של 200-228 מיליון דולר אחרי הכסף, בעזרת החתם Aegis.

בחברות ביובלאסט ו-VBL תנאי ההנפקות כבר נקבעו, והן צפויות להיערך עד ה-31 ביולי (תוך שבועיים). ביובלאסט, שעוסקת בפיתוח תרופות למחלות נדירות, הוקמה על ידי דליה מגידו ואהוד גלבוע. לאחרונה היא החליפה החתם Ageis (שהנפיק בהצלחה את החברה הקודמת של מגידו וגלבוע, אלקוברה), לצוות של אופנהיימר ורות' קפיטל, חתמים ותיקים יותר בשוק ההון האמריקאי. היקף ההנפקה הוא 40 מיליון דולר, והשווי החברה המבוקש הוא 158-186 מיליון דולר אחרי הכסף.

VBL, שאותה מוביל ד"ר דרור חרץ, מפתחת תרופות לטיפול במחלות דלקתיות וסרטן. היא תפעל לגייס 75.6 מיליון דולר לפי שווי חברה של 240-278 מיליון דולר אחרי הכסף. זו הנפקה שאפתנית, אך חתמי ההנפקה - דויטשה בנק, וולס פארגו, JMP, נידהם ואופנהיימר - יכולים לתמוך בגיוס כזה.

ReWalk, המפתחת מכשיר שמאפשר למשותקי רגליים ללכת ללא כיסא גלגלים, טרם פרסמה את התנאים המלאים להנפקתה, ולכן עדיין לא יכולה להתחיל ברוד שואו רשמי. השוק עוקב אחריה בעניין, וההערכות הן שההנפקה תצא לפועל בחודש הקרוב.

הנפקות
 הנפקות