בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; מניית שייר טיפסה 1.6%

המטוס המלזי שהופל באוקראינה והפעילות הקרקעית של צה"ל בעזה משפיעים על סנטימנט המשקיעים ■ מיזוג ענק: חברת התרופות אבווי רוכשת את שייר הבריטית תמורת 54.7 מיליארד דולר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה נחתמ היום (ו')במגמה מעורבת, על רקע ירידות באסיה, ובשל המתיחות הגאו-פוליטית באזורים רבים בעולם, ובעיקר הפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע הדוחות הכספיים של חברות הענק.

אתמול הופל מעל מזרח אוקראינה מטוס נוסעים מלזי שעל סיפונו כ-300 נוסעים, באמצעות טיל קרקע-אוויר. גורמים רוסיים ואוקראינים מאשימים זה את זה בהפלת המטוס.

ממשל אובמה ומנהיגי האיחוד האירופי החליטו אתמול להטיל סנקציות חדשות על בנקים חברות אנרגיה וחברות נשק רוסיות בבמטרה ללחוץ שוב על הממשל הרוסי להפסיק להתערב בקונפליקט באוקראינה ולספק נשק למתנגדי הממשל.

גם הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה מעלה את מפלס החששות בנוגע להתלקחות מוגברת של המצב במזרח התיכון, מה שמשפיע על מחירי הנפט, שעולים היום.

חברת התרופות האמריקאית אבווי (AbbVie) הודיעה היום (ו') כי היא רוכשת את שייר הבריטית תמורת 32 מיליארד ליש"ט (54.7 מיליארד דולר) זאת במטרה להרחיב את בסיס התרופות שלה ולהפחית את שיעורי המס שהיא משלמת.

נעילה מעורבת באסיה

מרבית בורסות אסיה נסחרו היום בירידות, על רקע ההתפתחויות הגאו-פוליטיות ברחבי העולם, ביניהן הפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה, המתיחות בעיראק והמבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה.

"משקיעים באסיה התעוררו לשטף של חדשות רעות מכל העולם, מה שמגביר את הדרישה לנכסים בטוחים", אומר ריאן הואנג, אנליסט ב-IG.

ביפן שוחררו היום פרוטוקולים מפגישת הבנק המרכזי, שהצביעו על כך שקובעי המדיניות צפו עלייה קלה בלבד בייצוא בעתיד הקרוב.