לאומי: לאור "צוק איתן" - להימנע משינוי חד בתיק ההשקעות

"בטווח הקצר, שינויים במצב הביטחוני יכולים לגרום לירידות נוספות במניות ובאג"ח הקונצרניות בישראל, או לעליות במקרה ותורגש רגיעה"

חדר מסחר בבית השקעות / צילום: איל יצהר
חדר מסחר בבית השקעות / צילום: איל יצהר

כלכלני בנק לאומי ממליצים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות. בסקירה שבועית מציינים כלכלני הבנק כי "תגובת שוק ההון המקומי לאירועים הבטחוניים הייתה מתונה, עד כה. בטווח הקצר, שינויים במצב הביטחוני יכולים לגרום לירידות נוספות במניות ובאג"ח הקונצרניות בישראל, או לעליות במקרה ותורגש רגיעה. לנוכח חוסר הוודאות ועל מנת להימנע מפגיעה בתשואת התיק לאורך זמן, אנו ממליצים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות".

כמו כן ממליצים בלאומי "על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה.

"סביבת האינפלציה שמתומחרת בשוק האג"ח הממשלתי הינה נמוכה (אינפלציה צפויה של כאחוז בשנה הקרובה, וכ-2% בממוצע שנתי בחמש השנים הקרובות). תמחור זה משאיר להערכתנו רק הסתברות קטנה להפתעות משמעותיות (כלפי מטה) באינפלציה בפועל אל מול הצפי. עקב כך, אנו עוברים להעדיף את העקום הצמוד על פני השקלי באפיק האג"ח הממשלתי", מציינים בבנק.

עוד מציינים בלאומי כי "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל עדיין נמוכה. מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ קצר (עד 3 שנים). פתיחת המרווחים הקלה שהתרחשה בחודשיים האחרונים, הינה תיקון בריא בשוק יקר".

הכלכלנים מעריכים כי "התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

"אנו ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה, ומח"מ בינוני-קצר. צמצום המרווחים באג"ח High Yield הגיע לכלל מיצוי, להערכתנו.

"הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב. להערכתנו, התמחור העדיף של מניות השווקים המתעוררים מספק תמורה לסיכון העודף בהשקעה בשווקים אלו, במיוחד במידה ורמת הנזילות בשווקים הגלובליים תמשיך להיות גבוהה.

"בדומה למשתנים פיננסים אחרים, גם שער החליפין של השקל מול הדולר כמעט ולא הושפע מהאירועים הביטחוניים. בחודשים הקרובים הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל צפויים להימשך, אך מדיניות בנק ישראל עשויה להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין המקומי".