דוחות כספיים מעורבים לגוגל ו-IBM בוול סטריט

גוגל פספסה את התחזיות בשורת הרווח אך הפתיעה לטובה בשורת ההכנסות ■ IBM פספסה את התחזית הרבעונית אך אשררה את תחזית הרווח השנתית

גוגל google / צלם: רויטרס
גוגל google / צלם: רויטרס

דוחות כספיים מעורבים הערב (ה') בוול סטריט: ענקית האינטרנט גוגל פספסה את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 6.08 דולר למניה ברבעון השני, בעוד הצפי בשוק היה לרווח של 6.24 ד' למניה. ההכנסות צמחו ל-15.92 מיליארד ד' - מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 15.62 מיליארד ד'.

ברבעון החולף גוגל ביצעה מספר רכישות גדולות, ביניהן של שירות המוזיקה Songza, שירות הוידאו Twitch ו-Skybox, סטארט-אפ המתמחה בצילומי לוויין.

"גוגל חוותה רבעון טוב עם צמיחה של 22% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד", מסר פטריק פישט, סמנכ"ל הכספים של גוגל. "אנו ממשיכים קדימה עם מומנטום בפיתוח מוצרים וממשיכים לספק חוויית משתמש מדהימה במבט לטווח ארוך".

במקביל דיווחה הערב ענקית השבבים IBM על רווח רבעוני של 4.1 מיליארד דולר, שהם 4.12 דולר למניה, לצד הכנסות של 24.36 מיליארד ד'. זאת, בהשוואה לרווח של 2.91 ד' למניה ברבעון המקביל והכנסות של 24.92 מיליארד ד'. החברה דיווחה על רווח תפעולי של 4.32 דולר למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 4.3 ד' למניה והכנסות של 24.13 מיליארד ד'. יש לציין כי IBM אשררה את תחזית הרווח השנתית שלה.

מניות גוגל ו-IBM מטפסות במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות.