נעילה חיובית בוול סטריט; גוגל טיפסה 4%, טבע 2%

סוגיית הפלת המטוס באוקראינה עמדה במוקד תשומת הלב בעולם ■ מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לשפל של 4 חודשים ■ GE דיווחה היום, גוגל דיווחה אמש ■ אבווי רוכשת את שייר תמורת כ-55 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') בעליות שערים, כאשר הסוגיות הגאו-פוליטיות בעולם עמדו במוקד תשומת הלב, ובמרכזן הפלת המטוס המלזי באוקראינה. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-1.6% בעקבות עליות חדות במניות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, במרכזן גוגל, פייסבוק ואפל. גם עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה השפיעה על כיוון המסחר.

אתמול הופל מעל מזרח אוקראינה מטוס נוסעים מלזי שעל סיפונו כ-300 נוסעים, באמצעות טיל קרקע-אוויר. גורמים רוסיים ואוקראינים מאשימים זה את זה בהפלת המטוס. ממשל אובמה ומנהיגי האיחוד האירופי, מפנים אצבע מאשימה לעבר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמסייע למורדים הפרו-רוסים באוקראינה. בתוך כך, מנהיגי המערב החליטו אתמול להטיל סנקציות חדשות על בנקים חברות אנרגיה וחברות נשק רוסיות בבמטרה ללחוץ שוב על הממשל הרוסי להפסיק להתערב בקונפליקט באוקראינה ולספק נשק למתנגדי הממשל.

גם הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה מעלה את מפלס החששות בנוגע להתלקחות מוגברת של המצב במזרח התיכון, מה שמשפיע על מחירי הנפט, שעולים היום.

זירת המאקרו דלילה היום, כאשר ב-16:55 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שהצביע על קריאה ראשונית של 81.3 נקודות, שפל של 4 חודשים, לעומת הקריאה הסוית בחודש יוני שעמדה על 82.5 נקודות. אנליסטים בוול סטריט ציפו לקריאה של 83 נקודות.

במקביל פורסם מדד האינדיקטורים המובילים, שעלה בחודש יוני ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.5%.

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בסיינט לואיס, אמר אתמול כי יש חוסר תאימות בין מטרות הפד לבין הכלים בהם הוא משתמש שעלול לפגע בכלכלה האמריקנית בעתיד. בנאום שנשא אמר בולארד כי הכלכלה מתקדמת לקראת תנאים נורמלים בכל הנוגע לתעסוקה ולאינפלציה. עם זאת, אמר, יקח זמן רב עד שהמדיניות המוניטרית תחזור לנורמה. "אם התנאים המאקרו-כלכליים ימשיכו להשתפר בקצב הנוכחי, הליך הנורמליזציה עשוי להתחיל מוקדם מהצפוי", אמר.

מניות במוקד

חברת ג'נרל אלקטריק דיווחה היום על תוצאותיה, שהצביעו על עלייה של 13% ברווח הנקי ל-3.55 מיליארד דולר, או 35 סנט למניה, על הכנסות של 36.23 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי.

חברת התרופות האמריקאית אבווי (AbbVie) הודיעה היום כי היא רוכשת את שייר הבריטית תמורת 32 מיליארד ליש"ט (54.7 מיליארד דולר) זאת במטרה להרחיב את בסיס התרופות שלה ולהפחית את שיעורי המס שהיא משלמת.

ענקית האינטרנט גוגל פספסה את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 6.08 דולר למניה ברבעון השני, בעוד הצפי בשוק היה לרווח של 6.24 ד' למניה. ההכנסות צמחו ל-15.92 מיליארד ד' - מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 15.62 מיליארד ד'.

מיקרוסופט הודיעה אתמול על מהלך התייעלות דרמטי: תפטר בשנה הקרובה 18 אלף עובדים, בסבב הפיטורים הגדול ביותר בהיסטוריה של ענקית התוכנה האמריקאית.

מורגן סטנלי היכה אתמול את התחזיות המוקדמות עם הכנסות של 8.52 מיליארד דולר (צפי להכנסות בהיקף 8.22 מיליארד דולר). הרווח הנקי רשם עלייה ל-1.94 מיליארד דולר או 60 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 55 סנט למניה.

IBM דיווחה אמש על רווח רבעוני של 4.1 מיליארד דולר, שהם 4.12 דולר למניה, לצד הכנסות של 24.36 מיליארד ד'. זאת, בהשוואה לרווח של 2.91 ד' למניה ברבעון המקביל והכנסות של 24.92 מיליארד ד'. החברה דיווחה על רווח תפעולי של 4.32 דולר למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 4.3 ד' למניה והכנסות של 24.13 מיליארד ד'.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]