יאיר לפיד: "ניתן כיפת ברזל כלכלית לתושבי הדרום"

האוצר וההסתדרות החליטו היום להקים צוותי עבודה משותפים שידונו בסוגיית הפיצויים העקיפים לעסקים ולתושבים המתוגררים בישובי הדרום ■ בפגישה הראשונית סוכם בין היתר כי בשלב זה יינתנו פיצויים בגין חודש יולי לתושבי הדרום

יאיר לפיד / צילום:איל יצהר
יאיר לפיד / צילום:איל יצהר

היקף הנזקים לעסקים ולתושבים בישובי הדרום הולך וגדל. בעקבות כך,האוצר, ההסתדרות, הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, החליטו היום (א') להקים צוותי עבודה משותפים שידונו בסוגיית הפיצויים העקיפים לעסקים ולתושבים המתוגררים בישובי הדרום בטווח של עד 40 ק"מ.

בפגישה, שבה השתתפו בין היתר, סגן שר האוצר מיקי לוי ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סוכם כי בשלב זה יינתנו פיצויים בגין חודש יולי לתושבי הדרום בעקבות מבצע "צוק איתן", על פי מתווה הפיצויים העקיפים שניתנו בעקבות מבצע "עמוד ענן". במידה והמבצע יימשך, ייפגשו הצדדים על מנת להמשיך ולהסדיר את נושא הפיצויים העקיפים, גם ביחס לחודש אוגוסט.

בנוסף, בהתאם לסיכום בין שר האוצר, יאיר לפיד ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן יינתן פיצוי לעובדים לפי פרמטרים שייקבעו, בהם עובדים ברשויות מקומיות שלא פתחו את מוסדות החינוך והקייטנות. כמו כן, תוסדר סוגיית עובדים עם מוגבלויות שנמנע מהם להגיע למקום עבודתם.

שר האוצר, יאיר לפיד אמר כי: "ניתן כיפת ברזל כלכלית לתושבי הדרום". יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אמר: "החובה שלנו היא להביא וודאות ובטחון כלכלי לאזרחים שנמצאים בשעה קשה זו וכך פעלנו מרגע תחילת המבצע. יש כאן אמירה חברתית וכלכלית חשובה".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "אני מקווה כי הפיצוי יינתן וייושם במהירות ויעילות. כמו כן, על הממשלה למצוא פתרון הולם במהירות לבעיית תזרים המזומנים שנוצרה לעסקים רבים בדרום".