נעילה שלילית בוול סטריט; EMC טיפסה 5%, פייסבוק 1.4%

אפשרות לסנקציות חמורות יותר על רוסיה בעקבות הפלת המטוס המלזי, לכאורה ■ מרקטווץ': פעולת צה"ל בסג'אעייה - "יום קטלני ביותר שמעלה את רף חששות המשקיעים" ■ היום לא יפורסמו נתוני מאקרו

וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג
וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בירידות שערים על רקע אירועים גיאופוליטיים בהקשר של אוקראינה ורוסיה וגם במזרח התיכון. היום לא יפורסמו נתוני מאקרו וגם זירת הדוחות הכספיים דלה יחסית. מדדי וול סטריט סיימו את השבוע החולף בעליות שערים של עד 1.6%.

הזירה הגיאופוליטית ריכזה היום את מרבית תשומת הלב - על רקע אפשרות לסנקציות חמורות יותר על רוסיה בעקבות הפלת המטוס המלזי, לכאורה. בשבוע שעבר הופל מעל מזרח אוקראינה מטוס נוסעים מלזי שעל סיפונו כ-298 נוסעים, באמצעות טיל קרקע-אוויר.

גורמים רוסיים ואוקראינים מאשימים זה את זה בהפלת המטוס, אבל ממשל אובמה ומנהיגי האיחוד האירופי, מפנים אצבע מאשימה לעבר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמסייע למורדים הפרו-רוסים באוקראינה. גם אתמול שר החוץ האמריקני ג'ון קרי כיוון בראיון ב-NBC אצבע מאשימה לעבר פוטין ורוסיה בהקשר של הפלת המטוס.

קרי גם נתפס "על חם" לפני ראיון טלוויזיוני כשהמיקרופון היה פתוח ללא ידיעתו, כשהוא מבקר את פעילות צה"ל בעזה לאחר התקיפה בשכונת סג'אעייה. באתר מרקטווץ' כינו את הפעולה בסקירת המסחר שלהם כ"יום קטלני ביותר שמעלה את רף חששות המשקיעים".

"אנחנו בבועת המניות השלישית בגודלה בהיסטוריה"

היום לא פורסמו דוחות של חברות גדולות לרבעון השני של השנה. החברות Halliburton ו-Hasbro דיווחו לפני הפתיחה, וטקסס אינסטרומנטס ונטפליקס ידווחו אחרי פעמון הסגירה.

חברת EMC עמדה במוקד בעקבות דיווחים לפיהם היא מתכננת להיפרד מהחברה בת שלה.

טבע הודיעה היום כי השלימה בהצלחה את רכישת לבריס (Labrys), המפתחת טיפול חדשני למיגרנות.

בהמשך השבוע יצטרפו למצעד המדווחות ענקיות טכנולוגיה כמו אפל (ביום שלישי) ופייסבוק (ביום רביעי), כמו גם חברת בואינג .