מבטח שמיר ממשיכה במו"מ להצטרף לעסקת תנובה

זאת ‎‎כפי שנחשף ב"גלובס" ■ ‎‎במבטח שמיר ציינו כי אם ייחתם הסכם בינה לבין ברייטפוד תוך חודשיים, היא תישאר בתנובה תוך שיתוף-פעולה עם החברה הסינית‏

מאיר שמיר / צלם: איל יצהר
מאיר שמיר / צלם: איל יצהר

חברת מבטח שמיר עדכנה היום (ג') על המשך המגעים שהיא מנהלת להצטרף לעסקת הענק של מכירת השליטה בתנובה מידי קרן אייפקס לחברת ברייטפוד הסינית. זאת כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר.

‏במבטח שמיר, שבראשות מאיר שמיר, ציינו כי "ככל שהמשא-ומתן בין ברייטפוד לחברה יבשיל לכדי הסכם מחייב בתוך תקופה של חודשיים, לא תמכור החברה את החזקותיה בתנובה לברייטפוד, ותישאר בתנובה תוך שיתוף-פעולה עם ברייטפוד".

‏עוד הוסיפו שם כי "אם המשא-ומתן לא יבשיל לכדי הסכם מחייב בתוך התקופה האמורה, תמכור החברה את החזקותיה בתנובה במועד השלמת הסכם אייפקס-ברייטפוד, בהתאם לתנאי זכות ה-‏Tag Along‏".

הודעה זו הגיעה בעקבות סיום תקופת האופציה של מבטח שמיר להצטרף לאייפקס ולמכור את החזקתה בתנובה, העומדת על 21%, לסינים תמורת 1.8 מיליארד שקל.

‏בחודשים האחרונים דנו שמיר וברייטפוד על התנאים שיותירו את מבטח שמיר בתוך תנובה, לצד הסינים. לשמיר מספר דרישות מברייטפוד, והסינים מצדם מעוניינים להשאיר אותו בחברה בשל רצונם לשמור על זהותה הישראלית.

‏כתנאי להישארותו דורש שמיר לקבל אופציה למכירת חלקו בתנובה לפי שווי העסקה עם אייפקס, תפקיד ביצועי בכיר של סגן יו"ר פעיל בתנובה, וכן שהפעילות הבינלאומית שתפתח תנובה תיוותר תחת החברה הישראלית.

‏בחודש מאי האחרון חתמה אייפקס על עסקה למכירת החזקותיה בתנובה (56%) לברייטפוד, לפי שווי חברה של 8.6 מיליארד שקל. המחיר לעסקה קבוע, אלא אם תהיה הרעה דרמטית ומהותית בתוצאות תנובה עד מועד השלמת העסקה. ‏‎‎‏