שערוריית הנפקת בגיר של דוידי ובארינבוים: איבדה 84%

החברה נפלה לשווי של 8 מיליון דולר ■ עדכנה הבוקר כי תוצאותיה ב-2014 יהיו קרובות יותר לרף התחתון של התחזית שסיפקה - הכנסות של כ-100 מ' ד' ו-EBITDA של כ-4 מ' ד'

ישי דוידי וצביקה בארינבוים / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור
ישי דוידי וצביקה בארינבוים / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור

שערורייה. רק כך אפשר לתאר את מה שקרה מהרגע שיצרנית אופנת הגברים הישראלית בגיר (Bagir) הפכה לציבורית באפריל האחרון, ועד לרגע זה. בגיר איבדה 84% משוויה בהנפקה ונפלה לשווי שכנראה נמוך אפילו משווי של חברת הזנק מתחילה - 7.7 מיליון דולר.

הנפילה של מניית בגיר, נזכיר, החלה חודש לאחר ההנפקה, באמצע מאי האחרון, כשהחברה הזהירה שהלקוחה הגדולה ביותר שלה, רשת השיווק מרקס אנד ספנסר, הזמינה ממנה פחות סחורה ממה שציפתה. בתגובה די מהירה איבדה המניה 68% תוך יממת מסחר אחת, ונפלה למחיר שפל זמני של 20.5 פני, וזאת כשההנפקה עצמה בוצעה לפי מחיר של 56 פני למניה.

התדרדרות המניה לא נעצרה, אלא אף החמירה, והבוקר סיפקה החברה הסבר אפשרי לכך. בגיר עדכנה כי תחזיותיה לשנה הנוכחית עומדות בעינן - הכנסות של 100-104 מיליון דולר ו-EBITDA של 4-6 מיליון דולר, אך היא מצפה כי תעמוד ברף התחתון של תחזיות אלו, אשר מלכתחילה לא שיקפו צמיחה לעומת 2013.

יותר מזה. עדכון שסיפקה החברה לגבי תוצאותיה בפועל במחצית הראשונה של השנה, אשרר עד כמה קשה יהיה לה לעמוד בתחזית שנתית זו. הכנסות בגיר יעמדו במחצית הראשונה על 48 מיליון דולר, ואילו ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) יסתכם ב-1.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי לפני מס צפוי לעמוד על 2 מיליון דולר.

בתגובה די טבעית לעדכון זה, איבדה המניה הבוקר 25% ונפלה למחיר שפל חדש - 9 פני בלבד, שמשקף לחברה שווי שוק של 7.7 מיליון דולר. במסגרת הנפקתה, נזכיר, גייסה בגיר 34 מיליון דולר - הון שכרגע לא ברור איך יחזור לכיסי המשקיעים מקרב הציבור שפתחו בפניה את ארנקיהם.

בגיר, נזכיר, מתמחה בייצור חליפות (בעיקר לגברים) אותן היא משווקת לרשתות קמעונאות ולא באופן עצמאי. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן פימי של ישי דוידי (17.4%) וחברת SG Textile של צביקה בארינבוים (16%).

בגיר
 בגיר