נעילה חיובית באירופה; עלייה בפעילות הייצור בגוש האירו

ירידה בשיעור האבטלה בספרד ■ מדד מנהלי הרכש של HSBC בסין רשם קריאה של 52 נקודות בחודש יולי - שיא של 18 חודשים ■ הגירעון המסחרי ביפן התרחב לשיא של שנתיים

אירופה / צילום: רויטרס
אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה. המשקיעים מתמקדים בעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה ובשטף נתוני מאקרו בתחום פעילות הייצור בגוש האירו.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור והשירותים ברחבי היבשת. מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בגו האירו טיפס ביולי ל-54 נקודות לעומת 52.8 נקודות ביוני.המדד בגרמניה רשם קריאה גבוהה מהצפי וטיפס ל-52.9 נקודות. שיפור נרשם גם בפעילות הייצור בצרפת.

בספרד פורסם כי שיעור האבטלה ברבעון הראשון ירד ל-24.5% (שנתי) לעות האומדן הקודם שעמד על 25.9%.

מניית נוקייה מזנקת ביותר מ-8% לאחר שדיווחה על רווח של 6 סנט למניה ברבעון השני, מעל תחזיות האנליסטים.

מניית BASF נופלת בכ-4% לאחר שחברת הכימיכלים הגדולה בעולם דיווחה על עלייה של 12% ברווח הגולמי ברבעון השני, אך פספסה את תחזיות האנליסטים. יוניליוור מאבדת כ-2% לאחר שדיווחה על תוצאות שלא עמדו בתחזיות.

נתון חיובי בסין

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת. מדד הבנצ'מרק האזורי נסחר סביב שיא של 6 שנים בעוד פעילות הייצור בסין טיפסה לשיא של 18 חודשים.

מדד ה- MSCI Asia Pacific ננעל ביציבות לאחר שאתמול ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז 2008. החוזים העתידיים בוול סטירט נסחרים כעת ביציבות.

"תוצאות טובות של החברות בארה"ב לצד נתוני אינפלציה משביעי רצון מעניקים לשוק אור ירוק להמשך עליות", טוען טים שרודרס, מנהל השקעות בחברת Pengana Capital. "המשקיעים קצת יותר אופטימיים לגבי סין בעוד חלק מתרחישי יום הדין הנוגעים אל הכלכלה שלה, התפוגגו".

בזירת המאקרו פורסם היום מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור של HSBC שטיפס לרמה של 52 נקודות בחודש יולי, שיא של 18 חודשים ומעל צפי האנליסטים שעמד על 51.2 נקודות. בחודש יוני המדד רשם קריאה של 50.7 נקודות. הנתון החיובי מצביע על כך שהכלכלה הסינית עשויה לעמוד ביעצי הצמיחה שהציב הממשל, 7.5%.

וביפן פורסם כי הגירעון המסחרי התרחב לשיא של שנתיים בחודש יוני בעוד הייצוא המשיך לרדת והייבוא נותר גבוה. הכלכלה השלישית בגודלה בעולם דיווחה כי הגירעון המסחרי התרחב ל-8.1 מיליארד דולר בחודש יוני, בעוד אנליסטים ציפו לצמצוםפ הגירעון. לפי הנתונים, הייצוא ירד ב-2% בעוד אנליסטים ציפו לירידה של 1%.

מניית Fujifilm Holdings עלתה בכ-2% לאחר שדווח כי מכירת המצלמות של החברה גדלו ברבעון האחרון. מניית TransAsia Airways קרסה בכ- 5.5% לאחר שאחד ממטוסיה התרסק.