הרישיון לדור הרביעי יחייב שינויים בהסכם סלקום-גולן

סלקום וגולן טלקום סגרו על הסכם לפני שפורסם הרישיון, וכעת לנוכח המגבלות והתנאים שמטיל משרד התקשורת, החברות יידרשו להכניס בו שינויים - מה שיקשה מאד על גולן שצפויה להיאבק בחריפות נגד המדיניות המוצעת

מיכאל גולן / צלם: דור מלכה
מיכאל גולן / צלם: דור מלכה

פרסום הרישיון של חברות הסלולר לדור 4 בסלולר על ידי משרד התקשורת, ייאלץ את סלקום וגולן טלקום בעיקר, להכניס שינויים מהותיים בהסכם איחוד הרשתות ביניהן. ההסכם של סלקום וגולן טלקום נחתם עוד לפני פרסום הרישיון, ולכן משרד התקשורת דרש מהן להתאים את ההסכם לרישיון החדש.

לכאורה הדבר נשמע פשוט, אבל הוא הרבה יותר מסובך ומורכב כיוון שהוא עשוי להביא לכך שגולן טלקום מוצאת את עצמה בבעיה יותר מורכבת מבחינת דרישות הרישיון, ואלו לא דברים שלקחה בחשבון כאשר סגרה עם סלקום על הסכם שיתוף הרשתות. נדגיש כי גם בהסכם שבין פרטנר והוט מובייל לשיתוף רשתות יידרשו שינויים בעקבות טיוטת הרישיון לדור הרביעי, ואולם ככל הנראה מדובר בשינויים לא גדולים.

ההסכם בין סלקום וגולן שיידרש לשינוי מעמיד את גולן בפני בעיה מכיוון שלפי הרישיון החברה נדרשת לעמוד בדרישות של השקעה ובעלות במיזם המשותף, שהיא לא תיכננה. נזכיר שמדיניות ארדן אמורה להסית את ההשקעות שגולן התחייבה לבצע בדור השלישי, להשקעות בדור הרביעי במסגרת הרשת המשותפת.

לכן, גם אם ההסכם לאיחוד רשתות שבו סלקום הייתה מאד נדיבה כלפי גולן, טוב מאד לאחרונה, עדיין דרישות משרד התקשורת עשויות להקשות על גולן מאד וזו הסיבה כנראה שמאז פרסום המדיניות וטיוטות המכרז ותנאי הרישיון, גולן מאד חוששת ומתכוונת להילחם בכל הכוח נגד מה שמציע המשרד.

כך למשל גולן חייבת לרכוש 5 מגה בתחום ה-1,800 מגה הרץ במכרז לתדרי הדור הרביעי כתנאי לאיחוד הרשתות עם סלקום. זהו סעיף שהחברה מתקוממת נגדו משום שרצועת התדרים המדוברת צפויה לעלות הרבה כסף כתוצאה מההתמודדות במכרז של גורמים רבים. וזו רק דוגמא אחת לקושי של גולן להתמודד במכרז. סוגיות נוספות נוגעות לבעלות על הרשת המשותפת ומה קורה לאחר שמסתיים ההסכם.