וול סטריט ננעלה בירידות לאחר אכזבה מדוחות ויזה ואמזון

תוצאות שתי החברות לא עמדו בתחזיות: אמזון העמיקה את הפסדיה הרבעוניים ל-126 מיליון דולר ■ נתון ההזמנות של מוצרים בני קיימא עלה ביוני ב-0.7% והיכה את התחזיות ■ ■ מלאנוקס היכתה את תחזיות הרווח

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, על רקע דוחות מאכזבים של אמזון ושל ויזה, שלא עמדו בתחזיות. זאת לאחר יציבות שנרשמה אמש בנעילת המסחר. באירופה גם כן ננעל המסחר בירידות שערים.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שוב מעדכנת כלפי מטה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית וזאת בעיקר על רקע הפחתה חדה של תחזית הצמיחה של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, כך עולה מתחזית הכלכלה העולמית שפרסם אתמול הארגון הכלכלי החשוב בעולם. לפי המספרים החדשים, הכלכלה העולמית תצמח השנה ב-3.4% ולא ב-3.8% כפי שהיה צפוי בתחילת השנה. יתרה מזו, הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח ב-1.7% בלבד לעומת תחזית של 2.8% השנה, תחזית שפורסמה לפני כשלושה חדשים בלבד.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש יוני. הנתון עלה ב-0.7%, לעומת תחזיות מוקדמות לעלייה של 0.2%, ולאחר ירידה של 1% בחודש מאי.

נתון זה מהווה קדימון למבול הנתונים המאקרו-כלכליים בשבוע הבא, שביניהם ניתן למנות את החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ודוח התעסוקה לחודש יולי.

אמזון אכזבה, מלאנוקס הפתיעה לטובה

ענקית המסחר המקוון אמזון ריכזה עניין שלילי רב לאחר שהחברה דיווחה אמש כי אמנם הצליחה להזניק ב-23% את המכירות הרבעוניות ל-19.34 מיליארד דולר, אך הפסדיה העמיקו ל-126 מיליון דולר או 27 סנט למניה לעומת הרבעון המקביל, אז נרשם הפסד של 7 מיליון דולר. התחזיות המוקדמות עמדו על הפסד של 15 סנט למניה על הכנסות בגובה 19.3 מיליארד דולר.

מלאנוקס דיווחה אמש על הכנסות של 102.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי (non-GAAP) של 6.8 מיליון דולר או 15 סנט למניה, טוב מהצפי בוול סטריט לרווח של 10 סנט למניה. החברה סיפקה תחזית לרבעון השלישי והעריכה כי הכנסותיה ינועו בין 114 ל-118 מיליון דולר.

סודהסטרים המשיכה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אמש על רקע דיווח של "בלומברג", שלפיו החברה מנהלת מו"מ עם חברת השקעות למכירתה. על פי הדיווח ב"בלומברג", שמסתמך על מקורות המקורבים לעניין, העסקה עשויה להעריך את סודהסטרים הישראלית ב-40 דולר למניה.

ויזה דיווחה כי רווחיה ברבעון השני של השנה רשמו עלייה ל-1.36 מיליארד דולר או 2.17 דולרים למניה. ההכנסות רשמו עלייה של 5% ל-3.16 מיליארד דולר.

רשת בתי הקפה הגדולה בעולם סטארבקס דיווחה על רווח רבעוני נקי של 512.6 מיליון דולר או 67 סנט למניה, עלייה לעומת רווח של 417.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה רשמו עלייה של 11% ל-4.15 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]