נהג אגד סירב להכנס לנצרת; נוסע: "שזועבי תסיע אותך"

נהג אגד סירב להכנס לנצרת בקו 826 והוריד את הנוסעים באמצע הכביש ■ באגד סירבו להתייחס למקרה הספציפי ומסרו: "אגד, על נהגיו המנוסים והאחראים, נשמע להנחיות גורמי הביטחון והמשטרה"

נהג אגד סירב להכנס לנצרת, בנסיעה ביום חמישי האחרון מתל-אביב לנצרת עילית בקו 826, והוריד את הנוסעים שביקשו לרדת בתחנות הקו בעיר נצרת, לפני כן - באמצע הכביש במגדל-העמק.

בפוסט שפרסם בפייסבוק וזכה למאות שיתופים, טוען אחד הנוסעים, ג'מיל חדאד, כי הנהג "החליט על דעת עצמו לבקש מכל מי שנוסע לעיר נצרת לרדת מהאוטובוס בזמן שאנחנו נמצאים בכביש בינעירוני ומסוכן, ולאחר נסיעה של 3 שעות. אני סירבתי לרדת. הנהג הסתובב וחזר על עקבותיו ואז נסע דרך כבישים עוקפים לכיוון העיר נצרת עילית.

"כאשר ביררתי את שם הנהג וניסיתי לצלם אותו ולקחתי את פרטי האוטובוס, אנשים התחילו לצעוק לעברי: 'תגיד לחנין זועבי להסיע אותך לנצרת'. ברצוני להביע את התסכול ועוגמת הנפש וההתקוממות שלי מהמקרה. במדינת חוק דמוקרטית נהג ואזרחים בודדים מחליטים שהם מסיטים אוטובוס ציבורי ומשנים את מסלולו הקבוע על דעת עצמם, ללא שום סיבה מוצדקת.

"לא ייתכן שעיר בת 70,000 אזרחים תנותק מהמדינה ללא סיבה", כתב חדאד, "ומי שרוצה להגיד שהיו הפגנות אז גם בכיכר רבין היו הפגנות, ואוטובוסים עדיין עברו בתל-אביב-יפו".

אגד סירבו בעקשנות להתייחס למקרה הספציפי המדובר ולמסור אם הייתה הנחיה של משטרת ישראל לא להכנס לנצרת או שמדובר בהחלטה אישית של הנהג, ומסרו בתגובה ל"גלובס": "איננו יודעים היכן אתה מתגורר, אולם בארצנו לאחרונה התרבו גילויי האלימות של ערביי ישראל בתחומי הקו הירוק כולל הפזורה הבדואית בנגב, כמו גם בואדי ערה ובגליל, תוך שלעתים מקצתם תוקפים בחמת אבנים וזעם אוטובוסים על נוסעיהם ונהגיהם כהזדהות עם אחיהם הפלסטינאים ברצועת עזה. אגד, על נהגיו המנוסים והאחראים, נשמע להנחיות גורמי הביטחון והמשטרה גם בגליל ונצרת".

לאחר בדיקה נוספת, מאגד נמסר כי "בעקבות אירוע זריקת אבנים על רכבים באזור יפיע התקבלה הנחייה ביטחונית שלא לעבור ביפיע, הממוקמת בכביש הגישה לנצרת. בדיקה זו העלתה כי נהג האוטובוס לא פעל על דעת עצמו כשנסע בדרך חלופית, אלא מילא את הנחיות גורמי הביטחון. כמפעילת תחבורה ציבורית אגד נושאת באחריות לחייהם ולשלומם של הנוסעים ומקפידה להישמע להנחיות גורמי הביטחון, במיוחד בתקופה רגישה זו".