נעילה שלילית באירופה; מניית Ryanair זינקה בכ-3%

רווחי החברות התעשייתיות הגדולות בסין טיפסו בכ-18% בחודש יוני ■ביהמ"ש הבינלאומי בהאג קבע כי רוסיה תשלם לבעלי המניות בחברת יוקוס 50 מיליארד דולר

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות, על רקע הירידות בוול סטריט בצל אכזבה מנתון מאקרו. הסוחרים ממשיכים להתמקד בעונת הדוחות ובשטף נתונים שייתפרסמו בהמשך השבוע בארה"ב.

מדד הסטוקס 600 יורד קלות, לאחר שסיים את השבוע החולף בעלייה של 0.7% בעקבות פעילות ענפה בתחום המיזוגים והרכישות ומספר חברות ענק שהעלו את תחזיות הרווח השנתיות שלהן.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו היום אחרי פתיחת המסחר מכירות הבתים שבתהליך (Pending Home Sales) לחודש יוני, אשר ירדו ב-1.1% ל-102.7 נקודות, לעומת צפי לעלייה של 0.5%.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס הוריד בסוף השבוע את ההמלצה שלו לשוקי המניות בעולם למשך 3 החודשים הקרובים ל"נייטרלי" וממליץ להיזהר בהשקעה במניות בטווח זה. צוות האסטרטגיה של גולדמן זאקס, בראשות אנדרס נילסן, מזהיר כי "נפילות בשוקי האג"ח עלולות להוביל לנפילות זמניות במניות. המשמעות היא שיחס הסיכון-סיכוי לטווח הקרוב אינו אטרקטיבי".

בית המשפט הבינלאומי לבוררות בהאג פסק היום לטובת בעלי המניות בענקית הנפט יוקוס וקבע כי ממשלת רוסיה תשלם להם 50 מיליארד דולר משום שהפקיעה חלק נרחב מנכסי החברה וגרמה לה לנזקים כלכליים. רוסיה הודיעה כי תערער על ההחלטה.

מניית Ryanair Holdings רושמת עליות חדות לאחר שדיווחה כי רווחיה יותר מהוכפלו ברבעון השני של השנה. החברה העלתה בנוסף את תחזית הרווח השנתית שלה.

סין סוגרת את הפער

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר הבורסה בשנגחאי טיפסה בכ-2.4% בשל נתונים חיוביים.בוול סטריט ננעל המסחר ביום שישי בירידות.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-MSCI Asia Pacific Index, נסחר במגמה חיובית לאחר שבשבוע החולף הוסיף לערכו 1.4%. מגמה חיובית נרשמה גם בסין, כאשר מדד ההנג-סנג השלים עלייה של 20% מהשפל שנרשם בחודש מארס.

לפי נתונים שפרסם משרד הסטטיסטיקה הסיני, רווחי החברות התעשייתיות הגדולות בסין טיפסו בכ-18% בחודש יוני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת לאחר שבחודש מאי רווחי החברות טיפסו ב-8.9%.

"הסנטימנט התהפך לטובת הצמיחה בשוק הסיני", טוען קיאם דו, מנהל השקעות בחברת Baring Asset Management. "שוק המניות הסיני פיגר מאחורי השווקים בעולם כך שהוא סוגר כעת את הפערים".

הרגולטורים בסין אישרו הקמת 3 בנקים פרטיים חדשים בהונג קונג. כמו כן, הבנקים הממשלתיים הובילו את העליות בסקטור הפיננסים במדינה, לאחר שפרסמו תוצאות כספיות חזקות. נציין את Bank of Communications וכן את Agricultural Bank of China.