אובמה ב-2008: לא לדבר עם חמאס, להגיב לירי הרקטות

אובמה קרא אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להפסקת אש מיידית וחד-צדדית מול חמאס ללא כל תנאים ■ ב-2008, כשהיה עדיין סנאטור והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הוא דיבר אחרת

ברק אובמה / צילום: פליקר
ברק אובמה / צילום: פליקר

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להפסקת אש מיידית וחד-צדדית מול חמאס ללא כל תנאים. לאובמה הצטרף גם מזכ"ל האו"ם באן-קיי מון שדרש מישראל לנצור את האש. לפני 6 שנים, בעת ביקור מתוקשר בשדרות ב-2008, אז אובמה היה עדיין סנאטור והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הוא דיבר אחרת.

אובמה אמר אז, כי "ישראל לא צריכה לדבר עם חמאס כל עוד הוא מאיים על אזרחיה. אני לא חושב שאף מדינה היתה מקבלת ירי של רקטות על אזרחיהן. התפקיד העיקרי של כל מדינה הוא להגן על האזרחים שלה. אם מישהו היה שולח טילים לעבר ביתי, שבו ישנות שתי בנותיי, הייתי עושה כל שביכולתי כדי לעצור את זה. והייתי מצפה מהישראלים לעשות בדיוק את זה", אמר אובמה.

אובמה הוסיף כי "7 שנים האזרחים האמיצים של שדרות סובלים התקפות של רקטות. אני מעריץ את תושבי שדרות שנותרים כאן למרות שביתם נהרס. הטרור כאן בלתי נסבל, ישראלים לא צריכים לסבול איום על חייהם, על בתי הספר שלהם".

לדבריו, "לישראל יש זכות להגן על עצמה, השלום אינו צריך לפגוע בביטחון ישראל. לא אלחץ את ישראל לסכן את ביטחון מדינתה. אינני רוצה הסכם שלום רק בשביל הנייר, הביטחון של ישראל הוא חלק מהחבילה".