הטיפ היומי: גולדמן מספק מניה עם עתיד חיובי מאוד

גולדמן זאקס ממליץ לקנות את Baker Hughes ומצמיד לה מחיר יעד הגבוה בכ-20% ממחיר השוק

חברת Baker Hughes / צילום: בלומברג
חברת Baker Hughes / צילום: בלומברג

חברת Baker Hughes נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: BHI) ושווי השוק שלה הוא כ-32 מיליארד דולר. החברה מספקת שירותים וטכנולוגיה לשוק האנרגיה, בין היתר בתחומי הקידוח, ההערכה והייצור. בייקר יוז נוסדה בשנת 1987 ממיזוג בין שתי חברות ותיקות בתחום, ומעסיקה כיום כ-60 אלף עובדים ב-80 מדינות.

לפני כשבועיים פרסמה החברה את דוחות הרבעון השני. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-92 סנט - גבוה ב-2 סנט מהקונצנזוס, אך נמוך ב-3 סנט מהתחזיות שלנו. התוצאות התפעוליות היו טובות מהצפוי, אך שיעור מס גבוה יותר השפיע על הרווח וקיזז 6 סנט מהרווח למניה.

ללא קשר לתגובת המניה לדוחות בטווח הקצר, אנחנו סבורים שהעתיד חיובי מאוד לחברה.

ראשית, להערכתנו, התחזית שבייקר יוז מסרה לרבעון השלישי ניתנת להשגה. שנית, החיסרון הגדול ביותר של החברה היה הביצועים התפעוליים שלה, שהיו פחות טובים משל חברות אחרות בתחום, אך עם כל רבעון אנו רואים שיפור. שלישית, אנו מצפים לצמיחה של 60% ברווח הנקי למניה בשנת 2014 וצמיחה נוספת של 36% ב-2015. הצמיחה תושג באמצעות שיפור פנימי, השקת טכנולוגיות חדשות ושיפור מסוים בהוצאות הגלובליות בתחום החיפושים וההפקה.

בנוסף, אנו מעריכים שהחברה תוכל לייצר תזרים מזומנים חופשי מצטבר בהיקף של 2.6 מיליארד דולר ב-2014-2015 - כ-8% משווי השוק שלה. עם התוכנית הקיימת לרכישה עצמית של מניות, וההגדלה האחרונה של הדיבידנד, הרי ההחזר למשקיעים גדל.

להערכתנו, בייקר יוז נסחרת כעת בשווי אטרקטיבי, עם מכפיל רווח של 17.4 ל-2014 ושל 12.8 ל-2015.

אנו מעלים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה ב-0.2%-4.3% לשנים 2014-2016. אנו מותירים את המלצתנו על "קנייה" ואת מחיר היעד למניה על 87 דולר - פרמיה של כ-20% על מחיר המניה הנוכחי בניו יורק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם