נעילה שלילית באירופה; איירבוס עלתה 2% לאחר הדוח

מניית איירבוס עלתה לאחר שיצרנית המטוסים דיווחה על 50% ברווח החצי שנתי ■ הפד יפרסם הערב את הכרזת הריבית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בירידות על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות, ולקראת הודעת הפד הערב.

מניית איירבוס עלתה לאחר שיצרנית המטוסים דיווחה על 50% ברווח החצי שנתי. גם ברקליס עולה בחדות בעקבות דוח טוב לרבעון השני.

שוק העבודה האמריקני הוסיף בחודש יולי 218 אלף משרות חדשות, כך על פי סקר ADP, המהווה הקדמה לקראת נתוני התעסוקה המלאים שיפורסמו ביום שישי. מדובר בנתון מתחת לצפי, שעמד על 230 אלף משרות חדשות. הנתון גם נמצא הרבה מתחת לרף של 281 אלף משרות, כפי שהיה ביוני. על פי התחזיות, הנתונים המלאים ביום שישי יצביעו על יצירה של 225 אלף משרות חדשות.

הכלכלה האמריקנית צמחה ב-4% ברבעון השני, לעומת ירידה (מעודכנת) של 2.1% ברבעון הראשון, כך עולה מנתונים ראשוניים בנוגע לתמ"ג שפורסמו היום. הצפי היה לצמיחה בקצב של 3.2%. הוצאות הצרכנים, המנוע העיקרי של התמ"ג האמריקני, גדלו ב-2.5%, לאחר עלייה קלה יותר של 1.2% ברבעון הראשון.

אתמול כאמור החלה הישיבה הדו-יומית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, בסיומה תפורסם החלטת הריבית. הפד צפוי לעדכן באשר לתחזיות הכלכליות לתקופה הקרובה. את המדיניות המוניטרית, נזכיר, הוא פירסם כבר לפני כחודשיים - סיום רכישות האג"ח באוקטובר והפחתה של 10 מיליארד דולר ברכישות מדי חודש עד אז.

מגמה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אסיה לאחר נעילה שלילית בניו יורק אתמול.

"העליות בשערי המניות יימשכו לאורך יתרת שנת 2014. אנחנו רואים את הצמיחה הכלכלית מחלחלת לתוך רווחי החברות. בעוד הפד ממשיך להקטין את רכישות האג"ח, אנחנו מעריכים כי עליית ריבית תתרחש רק באמצע השנה הבאה", ציינו אתמול ב-ABN Amro Private Banking.

אתמול דווח כי הממשל הסיני יאפשר ל-5 מחוזות עיקריים בסין, כולל שנגחאי וגואנגדונג, להקים חברות נכסים, אשר ירכשו הלוואות פגומות ממוסדות פיננסיים.

בטוקיו רשמה מניית הונדה מוטור עלייה של 3% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 7.1% ברווח התפעולי ברבעון האחרון.

בסיאול נרשמו עליות חדות במניות יונדאי מוטור וקוספי.