אקסלנס: טבע צפויה לפרסם דוח טוב מחר, מעל התחזיות

האנליסט גלעד אלפר צופה מכירות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון ורווח נקי של 1.059 מיליארד דולר, 1.23 דולר למניה

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"טבע תפרסם את תוצאות הרבעון השני מחר ביום חמישי ואנו צופים רבעון טוב. תשומת הלב של השוק תהיה סביב קצב המעבר לקופקסון תלת שבועי, עדכון אפשרי על הקיצוץ בעלויות, ביצועים של הגנריקה וכמובן האפשרות לרכישה גדולה. בכל אופן, אישור אפשרי של ה-FDA לקופקסון גנרי הוא המאורע החשוב ביותר בעתיד הקרוב ומשם יבואו תשובות אמיתיות על עתידה של החברה". כך כותב היום האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס ברוקראז', בסקירה שפרסם לקראת הדוחות.

אלפר צופה מכירות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון ורווח נקי של 1.059 מיליארד דולר (1.23 דולר למניה). ממוצע האנליסטים עומד על מכירות של 5.08 מיליארד דולר ורווח של 1.21 דולר למניה.

באקסלנס מצפים לשמוע עדכון של החברה לגבי הקופקסון התלת-שבועי, "שנראה שמתקדם בקצב משביע רצון ואף יותר מכך". בנושא הקופקסון הגנרי מציין אלפר כי "ברור שאישור FDA אפשרי לגרסה גנרית הוא אירוע קרדינאלי הרבה יותר מהרבעון או כל פעולה שהחברה יכולה לעשות בטווח קצר (חוץ אולי מרכישת ענק). אם ה-FDA יאשר גרסה גנרית ללא ניסויים קליניים, כל השקה שתהיה, היא כמובן השקה בסיכון ולכן יש להניח שההנחה שתוצע לעומת הגרסה המקורית תהיה צנועה ובהתאם לכך, הנזק לטבע יהיה מתון. כמובן שאם טבע תפסיד בקרב הסופי על הפטנטים לקראת סוף 2014, האפקט של הגרסה הגנרית יעלה בצורה חדה בד בבד עם עומק ההנחה".

עוד אומר אלפר כי "יהיה מעניין לשמוע מה יש לארז ויגודמן להגיד בשיחת הוועידה מבחינת אסטרטגיית הקיצוצים והרכישות. ישנם דיבורים גוברים לגבי אפשרות לרכישה גדולה או אף רכישת ענק. למרות ההתלהבות שרכישות כאלה יוצרות לטווח קצר, הן לעתים קרובות מאכזבות בטווח הארוך".

בשורה התחתונה אומר אלפר כי כל עוד נושא הקופקסון הגנרי ממשיך להיות פתוח, ולמרות החדשות הטובות לאחרונה, "אנחנו ממשיכים לטעון שרמת הסיכון בחברה היא גבוהה מדי ואנו ממליצים 'תשואת שוק'".