בשל הפחתת הריבית: ביקוש של 100 מיליון ש' להנפקת חג'ג'

ביקושי היתר סייעו לחברת הנדל"ן להוריד הריבית על האג"ח מ-7% ל-6% ■ גם בית הזהב חוזרת לשוק

צחי ועידו חג'ג' / צילום: סטודיו אמליה
צחי ועידו חג'ג' / צילום: סטודיו אמליה

על רקע גיוסי האג"ח הקונצרניות הגדולים, שנערכו בשוק המקומי מאז תחילת השבוע בהיקף מצטבר של 1 מיליארד שקל, נראה כי מגיע לסיומו הקיפאון קצר הימים; קיפאון זה אפיין בשבועות האחרונים את גיוסי האג"ח של החברות הקטנות והבינוניות, לרוב בעלות דירוג מקבוצת ה-B, בשל התמשכות הלחימה בעזה.

סימן ראשון לכך סיפקה חברת חג'ג' נדל"ן, שזכתה אתמול לביקושי יתר גבוהים בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח שלה, שהתקרבו ל-100 מיליון שקל.

בסך-הכול מתכננת החברה היזמית, שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', לגייס כ-50 מיליון שקל, וכ-80% מהסכום (40 מיליון שקל) היא הבטיחה במכרז המוסדי. ביקושי היתר סייעו לחברה להוריד את הריבית על האג"ח מ-7% ל-6%. את ההנפקה מובילה חברת כלל חיתום.

צביקה מנס, מנכ"ל החיתום של ברק קפיטל, הסביר היום, כי "הורדת הריבית, אשר עליה הודיע השבוע בנק ישראל, נתנה רוח גבית מחודשת להנפקות. קרנות הנאמנות חזרו להשתתף בהנפקות, ואם חשבנו שיש איזושהי עצירה בפעילות של החברות הקטנות, נראה שהן חוזרות לשוק. אנחנו מאמינים כי כעת נראה עוד חברות שהמתינו לראות אם המצב חוזר לקדמותו, שיחזרו לשוק".

דירוג החוב של חג'ג' הוא בינוני, BBB פלוס, ולכן כאמור היא עשויה לסמן את שינוי הכיוון בשוק, בכל הקשור לגיוסי החברות הקטנות והבינוניות. איתות נוסף לכך מגיע מכיוונה של חברת הדיור המוגן בית הזהב, שהחזירה לשוק את הנפקת האג"ח שדחתה רק באחרונה על רקע המצב הביטחוני. אמש פרסמה בית הזהב טיוטה עדכנית של שטר נאמנות לאג"ח שהיא מתכננת להנפיק, בדירוג BBB פלוס, לגיוס של עד 75 מיליון שקל.

בד בבד, מקדמת גם חברת צור שמיר החזקות, שבשליטת משפחת שנידמן, גיוס אג"ח, וזאת ללא דירוג כלל. את גיוס החוב הקונצרני הגדול השבוע, בהיקף של 465 מיליון שקל, השלימה אתמול התעשייה האווירית, בהובלת כלל חיתום.