טבע העבירה את כל הצעותיה באסיפת בעלי המניות

עם זאת, בעלי מניות רבים הצטרפו לעמדת המשקיע האקטיביסטי בני לנדא והעבירו מסר בנוגע לממשל התאגידי בחברה

מפעל טבע / צילום: איל יצהר
מפעל טבע / צילום: איל יצהר

הצלחה לטבע באסיפת בעלי המניות. למרות התנגדויות, הצליחה החברה להעביר את כל הצעותיה. עם זאת, בעלי מניות רבים הצטרפו לעמדת המשקיע האקטיביסטי בני לנדא והעבירו מסר בנוגע לממשל התאגידי בחברה. כ-37% הצטרפו להתנגדותו למינוי מחדש של הדירקטורים וכ-26% להתנגדות לכיסוי הביטוחי לדירקטורים.

בסיום האסיפה, מסר דירקטוריון החברה את ההודעה הבאה: "אנו מעריכים את תמיכת בעלי המניות של טבע במאמצינו לגיוון הדירקטוריון ולחיזוק הממשל התאגידי, בכלל זה צמצום מספר חברי הדירקטוריון מ- 15 ל-13, מינוי דירקטור חיצוני בעל ניסיון משמעותי בתעשיית הפרמצבטיקה הגלובלית, והמשך כהונתו של המנכ"ל שלנו כחבר בדירקטוריון בחברה".

עוד הוסיף הדירקטוריון: "המסר שקיבלנו מבעלי המניות הוא ברור. אנחנו מחויבים וממשיכים במאמצינו לפעול לטפל בעניינים החשובים לבעלי המניות שלנו ולשפר את הממשל התאגידי בחברה.

"יש לפנינו אתגרים והזדמנויות עסקיים ממשיים הקשורים בהבטחת צמיחתה של טבע, ואנו נעשה את המרב כדי להצליח".

לנדא אמר בתגובה כי "היום זהו יום ניצחון לבעלי המניות של טבע משום שהמסר נקלט בחברה, ולפיו חובה לשדרג את הממשל התאגידי של הדירקטוריון".

עוד אמר כי האסיפה התנהלה בשקיפות ראויה והוא מצפה מהחברה להפוך את המילים למעשים.

היו"ר הפורש ד"ר פיליפ פרוסט לא נכח באסיפה "בגלל המצב", ובדבריו באסיפה עקץ לנדא ושאל האם פרוסט חושש מטילים של מחבלים או ממילים של מבקרים.

כאמור, בסופו של דבר הצליחה החברה להשיג את הרוב הנדרש להצעותיה.