מאות כדוריות מתכת התגלו במשלוח הומניטרי מטורקיה

במכולה טורקית שנשאה ציוד הומניטרי לרצועת עזה נמצאו כדוריות חשודות בין שקי קמח וגם מערבל בטון ■ עדיין לא ברור מה מטרת המשלוח, שהועבר לבדיקה ביטחונית

רג'ב טאיפ ארדואן / צלם: רויטרס
רג'ב טאיפ ארדואן / צלם: רויטרס

עובדי המכס בנמל אשדוד הופתעו אתמול (ד') לגלות כי במשלוח הומניטרי מטורקיה, שהיה אמור להגיע לרצועת עזה, נמצאו מאות כדוריות מתכת ומערבל בטון. תוכן המשלוח עורר את חשד העובדים והציוד הועבר לבדיקה ביטחונית.

לטענת בעלי המכולה, המערבל שנמצא אינו מיועד לעיבוד בטון אלא לשימושים אחרים, והכדוריות נועדו כדי להפעיל את המערבל. לפי שעה, אין אישור לכך שהציוד נשלח כדי לסייע בפעילות עוינת נגד ישראל.

עם זאת, במקרים קודמים בעבר ארגוני טרור השתמשו בכדוריות דומות לאלה שנמצאו אתמול כדי בכדי להגביר את הרסס מפיצוצים של מטענים וראשי נפץ.

טורקיה ניסתה בשבועות האחרונים לקחת חלק בניסיונות לכונן הפסקת אש בין ישראל לחמאס, אך ללא הצלחה. במקביל הגיעו היחסים בין אנקרה וירושלים לשפל חסר תקדים, בין השאר לאחר שראש הממשלה ארדואן השווה בין ישראל לגרמניה הנאצית.

"לישראל אין מצפון, כבוד או גאווה - מי שמגנים את היטלר יום וליל התעלו על הברבריות שלו", אמר ראש ממשלת טורקיה לפני כשבועיים, אך הזהיר את אזרחי מדינתו מפני תיעול הזעם נגד ישראל לפעולות אלימות.

בתחילת השבוע דווח על ניסיון טורקי להפר את הסגר הימי על עזה, בפעילות דומה למשט המרמרה ב-2010. לטענת מארגני המשט שטרם דווח על יציאתו, האונייה אמורה לשאת עליה ציוד הומניטרי, מזון ותרופות בכדי לסייע לפלסטינים בעזה.