נעילה שלילית בוול סטריט; מניית מובילאיי טסה 48%

209 אלף משרות נוספו למשק האמריקני בחודש יולי, מתחת לצפי שעמד על 231 אלף משרות חדשות ■ שיעור האבטלה עלה ל-6.2%

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש יולי, שיצא מתחת לתחזיות, ונתוני מאקרו נוספים. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית מובהקת. אמש צנחו המדדים בוול סטריט בכ-2%, ביום המסחר הגרוע ביותר מאז פברואר השנה.

ה-ISDA (קיצור של The International Swaps and Derivatives Association, ארגון למשתתפי סחר בנגזרים ועסקאות החלף), הודיע היום כי כשלונה של ארגנטינה לפרוע את חובותיה הוא "ארוע אשראי", מה שצפוי לגרור תשלום למחזיקי חוזי ביטוח להגנה מפני חדלות פירעון של אג"ח, בהיקף של עד כמיליארד דולר. בפועל, משמעות ההודעה היא כי ארגנטינה היא חדלת פרעון.

ובארה"ב, התפרסמו היום נתונים חשובים רבים. מנתוני התעסוקה שפורסמו היום, עולה כי המשק האמריקני הוסיף 209 אלף משרות חדשות בחודש יולי. על פי התחזיות המוקדמות היה צפוי המשק להוסיף 231 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת של 298 אלף משרות בחודש יוני (נתון מעודכן). שיעור האבטלה עלה ל-6.2%, כאשר הצפי היה כי היא תשאר ללא שינוי על 6.1%.

חרף הירידה בכמות המשרות, עדיין מדובר בחודש ה-6 ברציפות עם קריאה מעל 200 אלף משרות חודשיות, רצף שלא נראה מאז 1997.

עד פורסם כי הוצאות הצרכנים טיפסו ב-0.4% ביוני, בעוד ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.4% גם כן.

כמו כן התפרסה הקריאה האחרונה של סנטימנט הצרכנים מאוניברסיטת מישיגן - 81.8 נקודות, לעומת הצפי ל-81.5 נקודות, ולאחר 81.3 נקודות ביוני.

עוד פורסם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור שירד ביולי ל-55.8 נקודות, לעומת הקריאה הראשונית שהצביעה על קריאה של 56.3 נקודות.

לאחר מכן פורסם מדד הייצור של ISM, שהצביע על כך שחברות הייצור התרחבו בקצב המהיר ביותר מאז אפריל 2011 - עלייה ל-57.1 נקודות, לעומת 55.3 נקודות ביוני, ו-56 נקודות לפי הצפי.

מניות במוקד

יצרנית הרכב Tesla ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על רווח של 11 סנט למניה, טוב אומנם ב-4 סנט מהצפי המוקדם אך עדיין רווח המגלם צניחה של 45% לעומת הרבעון המקביל.

בדוחותיה הראשונים כחברה ציבורית, GoPro אכזבה את השוק עם הרחבת ההפסד הרבעוני ל-19.8 מיליון דולר או 24 סנט למניה, לעומת הפסד של 5.1 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסותיה של הרשת החברתית Linkedin אומנם עלו בחדות ל-533.9 מיליון דולר לעומת 363.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך החברה עברה להפסד של 934 אלף דולר או סנט למניה, לעומת רווח של 3.7 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל.

מובילאיי החלה היום להיסחר לראשונה בוול סטריט תחת הסימול MBLY, זאת לאחר שהשלימה הלילה גיוס של 890 מיליון דולר לפי שווי של 5.31 מיליארד דולר. [לסיפור המלא]

פריון נטוורק הודיעה היום כי האריכה את החוזה עם מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט ב-3 שנים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]