תעודת סל חדשה: 30 המניות שהגורואים אוהבים לקנות

iBillionaire שהונפקה ביום שישי האחרון עוקבת אחרי מניות גדולות שאהובות על גורואים השקעות כמו וורן באפט, ג'ורג' סורוס, קארל אייקן ועוד ■ גימיק בלבד או תשואה מובטחת?

וורן באפט / צלם: רויטרס
וורן באפט / צלם: רויטרס

אסטרטגיית השקעות נפוצה טוענת כי אם תעשו מה שהגורואים עושים, זה מתכון להצלחה, בדרך-כלל. תעודת סל חדשה שהונפקה בארה"ב בסוף השבוע באה לסייע למשקיעים "ללמוד מהטובים ביותר". היא טוענת שאם אין לכם מיליארד דולר להשקיע, לפחות תשקיעו כמו שהמיליארדרים משקיעים.

תעודת הסל (ETF) שנקראת iBillionaire (סימול IBLN) שהונפקה ביום שישי האחרון ע"י חברת ההשקעות Direxion, עוקבת אחרי 30 מניות שהמומחים "אוהבים". תעודת הסל כוללת מניות גדולות שאהובות על גורואים השקעות כמו וורן באפט, ג'ורג' סורוס, קארל אייקן ועוד.

בין המניות שנמצאות במעקב של תעודת הסל, ישנן ענקיות כמו גוגל, אפל, eBay, מאסטרקארד, דאו כימיקלים, Halliburton, ועוד. התעודה היא שיקוף של כל העסקאות שנעשו בבורסות ע"י הגורואים, ולא עוקבת אחרי מניות שבהן הם ממליצים להשקיע. לכל 30 המניות משקל שווה בתעודת הסל (3.33%).

נשיא Direxion ראול מורנו (Raul Moreno) טוען כי משקיעים מאז ומעולם ניסו לעשות כמו שהטובים ביותר עושים, ותעודת הסל הזו פשוט עושה את זה קל יותר. האם מדובר בגימיק בלבד או בתעודת סל שיכולה באמת להניב תשואה יפה? ימים יגידו.