נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אורבוטק ירדה 4.7%

נעילה מעורבת בבורסות אירופה ■ אורבוטק וטאואר הישראליות דיווחו היום על תוצאות כספיות ■ ברקשייר האת'אווי של וורן באפט דיווחה ביום שישי

וול סטריט / צילום: משה גולן
וול סטריט / צילום: משה גולן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר זירת המאקרו ריקה מנתונים, וגם לא פורסמו דוחות כספיים מהותיים. וול סטריט סיימה ביום שישי בירידות שערים של עד 0.4%.

מדד ה-S&P 500 סיים בשבוע שעבר בירידה של 2.7% - השבוע הגרוע ביותר שלו מזה כשנתיים. הדאו ג'וס איבד בסיכום שבועי 2.8% - השבוע הגרוע מאז ינואר. ברקע, היה דוח התעסוקה החודשי ליולי שיצא מתחת לתחזיות בשוק. לפי הדוח, המשק האמריקני הוסיף 209 אלף משרות חדשות בחודש יולי, לעומת התחזיות המוקדמות ל-231 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה עלה ל-6.2%, כאשר הצפי היה כי היא תשאר ללא שינוי על 6.1%.

למרות שהדוח היה לא טוב, הוא חשף נתונים שהגבירו בקרב המשקיעים את החששות שהפדרל ריזרב עשוי להעלות ריבית מוקדם מהצפוי: יולי היה החודש ה-6 ברציפות עם קריאה מעל 200 אלף משרות חודשיות, רצף שלא נראה מאז 1997. הפד', נזכיר, סימן את ההתאוששות בשוק העבודה כאינדיקטור מוביל לשינוי במדיניות המוניטרית.

עוד ברקע למסחר בארה"ב, חששות מחזרת משברי חוב באירופה לכותרות. הבנק המרכזי בפורטוגל הזרים היום סיוע בהיקף של 6.6 מיליארד דולר לבנק אספיריטו סנטו (Banco Espirito Santo SA) הבנק השני בגודלו במדינה, שנקלע לקשיים ולא שירת את חובותיו בשל הפסדי עתק מהלוואות שהעניק למספר חברות גדולות במדינה.

חברת אורבוטק דיווחה על הכנסות של כ-113.2 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לכ-108.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) ירד ל-10.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טאואר דיווחה על הכנסות של 234.1 מיליון דולר, זינוק של 87% לעומת הרבעון השני של 2013, עקב איחוד של תוצאות המיזם המשותף עם פנסוניק (TPSCo). על בסיס non-GAAP, טאואר הרוויחה ברבעון החולף 31 מיליון דולר או 62 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ברקשייר האת'אווי של וורן באפט דיווחה ביום שישי אחרי הסגירה על עלייה בהכנסות וברווח ברבעון השני.