התייעלות בהנהלת הבינלאומי: מבטל החטיבה הפיננסית

בבנק הבינלאומי החליטו כי פעילות חדר המסחר שהייתה עד כה תחת החטיבה הפיננסית תעבור לחטיבת נכסי לקוחות. שאר הפעילות של החטיבה יופרד למערך שייקרא המערך הפיננסי

הבנק הבינלאומי הראשון / צילום: תמר מצפי
הבנק הבינלאומי הראשון / צילום: תמר מצפי

שבוע לאחר שבבנק דיסקונט הודיעו כי הם מקצצים במספר חברי ההנהלה, גם הבנק הבינלאומי עושה קיצוץ שכזה. דירקטוריון הבנק שבשליטת צדיק בינו החליט לבטל את החטיבה הפיננסית, ולמזג את פעילותה עם חטיבות ומערכים בבנק.

נזכיר כי מי שעמד בראש החטיבה עד כה היה אבי שטרנשוס, שמונה באחרונה למנכ"ל החברה-הבת יובנק. בבנק הבינלאומי החליטו כי פעילות חדר המסחר שהייתה עד כה תחת החטיבה הפיננסית תעבור לחטיבת נכסי לקוחות שבראשות יורם סירקיס.

שאר הפעילות של החטיבה יופרד למערך שייקרא המערך הפיננסי, ובראשו תעמוד ליאת בן ארי. מערך זה, שיהיה אחראי על פעילות הנוסטרו וניהול הנכסים וההתחייבויות של הבנק, יהיה כפוף ישירות למנכ"לית סמדר ברבר צדיק. בן ארי כיהנה בתפקידה האחרון כסגנית מנהלת אזור מרכז בבנק.

ההחלטה נעשתה כחלק מתהליך ההתייעלות שמנסים לקדם בבנק. לאחר השלמת התהליך יהיו בבנק הבינלאומי רק 6 חטיבות, ושמונה חברי הנהלה כולל ברבר צדיק. נציין כי תהליך דומה להתייעלות ההנהלה נעשה בחברות-בנות של הבנק. כך לדוגמה, בבנק אוצר החייל ובבנק מסד בוטלה חטיבת נכסי לקוחות ואוחדה אל חטיבות אחרות. כמו כן, הוחלט בבנק אוצר החייל לבטל את חטיבת המשאבים.

נזכיר כי בדיסקונט הוחלט לבטל את חטיבת משאבי האנוש, כשבמקביל בוצע שינוי ארגוני בהנהלה, שבסופו ירד ב-1 מספר חברי ההנהלה. לא מן הנמנע כי בעתיד הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי, יוציא לפועל התייעלות נוספת בהנהלה.