מחיר לאלימות: כתב אישום נגד מקים עמוד "כנופיית אל-יהוד"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שלומי אברהם בגין פרסום הסתה לגזענות והסתה לאלימות, על רקע פעילותו בפייסבוק שכללה קריאות לאלימות נגד ערבים

כנופית אל יהוד / מתוך הפייסבוק
כנופית אל יהוד / מתוך הפייסבוק

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד מקים עמוד הפייסבוק "כנופיית אל-יהוד", שלומי אברהם, תושב ערד, שקרא לאלימות נגד ערבים והעלה תכנים גזעניים ופוגעניים כלפי ערבים ומוסלמים. סעיפי האישום כוללים איסור פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות או לטרור ופגיעה ברגשי דת.

החקירה שהובילה להגשת כתב האישום נפתחה בעקבות פנייה של פרקליטות המדינה, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לפתוח בחקירה ביחס למספר עמודי פייסבוק שבהם אותרו התבטאויות גזעניות ואלימות נגד חפים מפשע, ובכלל זה ביחס לעמוד הפייסבוק אשר הקים אברהם.

בעמוד הפייסבוק פרסם אברהם קריאות להתאגד ולבצע פעולות אלימות ונקמה כנגד ערבים. בין יתר פרסומיו: "איטבח אל ערב", "מוות לערבים", "רק טרור יהודי יהרוג טרור ערבי" וקריאות נוספות מסוג זה.

בין הפרסומים הרבים פרסם הנאשם גם כותרת בעקבות חטיפתו ורציחתו של הנער הערבי מוחמד אבו-חדיר בשכונת מזרח ירושלים בתחילת חודש יולי, שבה קרא לביצוע מעשי חטיפה ורצח נוספים כנגד ערבים: "התחילו. אנחנו נמשיך ונסיים את המערכה. ובינתיים 3:1 - היום יהיה 3:9 לעם היהודי. כנופיית אל יהוד בדרכים" ו".. אנחנו במלחמה. לוחמי אל יהוד מכל הארץ, קבלו קוד אדום ותצאו היום לפעולות. אנחנו כוח בלתי ניתן לעצירה. מה שקרה בירושלים זה עוד כלום. הלילה הוא ידידנו".

כמו כן, פרסם הנאשם תמונות רבות אשר בהם נראים רעולי-פנים, לעיתים לבושים בציציות, אוחזים באלות, אבנים, סכין או כלי נשק, ולצד התמונות כיתובים כגון: "קבוצה אחת מכנופיית אל-יהוד בפעולה", "רוצים נקמה!!! דם יהודי הוא לא הפקר !!!", "מוות לערבים", "מוות לכל מחבל או שמאלני" ו"כהנא צדק".

בין התגובות הרבות שהתקבלו על הפרסומים הנ"ל, פורסמה תמונתו של ברוך גולדשטיין אשר ביצע רצח המוני במערת המכפלה, ולצידו כותרת: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא", או תגובה בנוסח "סוף-סוף נתחיל לנשום ולא נפחד, נהיה חופשים במדינה שלנו, ארץ הקודש", "ברוך אומר ועושה, לא רק מדברים עושיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם".

יש לציין כי פעילים המזוהים עם "כנופיית אל-יהוד" השתתפו בארועי אלימות נגד מפגיני שמאל במספר הפגנות נגד מבצע "צוק איתן" ונגד ערבים בירושלים, במספר תקריות בחודש יולי.