נעילה שלילית בוול סטריט: אנזימוטק קרסה 39%

מדד ה-ISM הצביע על קריאה של 58.7 נקודות, לעומת הצפי ל-56.5 נקודות - מדובר בהתרחבות המהירה ביותר במגזר השירותים מאז 2005 ■ דיווח: כוחות רוסים מתרכזים סביב הגבול האוקראיני

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר פרסום נתון ה-ISM וההזמנות ממפעלים, ועל רקע החשש מפני החרפת המשבר בין רוסיה לאוקראינה ומדינות המערב.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו היום שני נתונים עיקריים. מדד ה-ISM הצביע על קריאה של 58.7 נקודות, לעומת הצפי ל-56.5 נקודות - מדובר בהתרחבות המהירה ביותר במגזר השירותים מאז 2005. נתון ההזמנות ממפעלים עלה ב-1.1%, לעומת הצפי לעלייה של 0.6%.

מעבר לכך, הנשיא פוטין הורה לממשל הכין תגובה לסנקציות שהטילו על רוסיה ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי. בתוך כך, התקלבו דיווחים לפיהם כוחות רוסים נעים לעבר הגבול האוקראיני ושר החוץ הפולני הזהיר מפני פלישה של רוסיה לאוקריאנה.

באירופה התפרסם היום מדד מנהלי הרכש, שהגיע בחודש יולי מתחת לציפיות - 53.8 נקודות, כאשר אנליסטים צפו קריאה של 54 נקודות. מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC בסין נפל בחודש יולי לרמתו הנמוכה ביותר אי פעם - 50 נקודות.

הסיפור הבולט באירופה בימים האחרונים הוא כי הבנק המרכזי בפורטוגל הזרים סיוע בהיקף של 6.6 מיליארד דולר לבנק אספיריטו סנטו (Banco Espirito Santo SA) הבנק השני בגודלו במדינה, שנקלע לקשיים ולא שירת את חובותיו בשל הפסדי עתק מהלוואות שהעניק למספר חברות גדולות במדינה.

אנזימוטק דיווחה היום על ירידה של כ-40% בהכנסות ל-9 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ל-400 אלף דולר.

אורבוטק ריכזה עניין לאחר שאתמול -113.2 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לכ-108.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) ירד ל-10.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אופנהיימר משמרת המלצת תשואת יתר למניה עם מחיר יעד של 18 דולר.

טאואר דיווחה על הכנסות של 234.1 מיליון דולר, זינוק של 87% לעומת הרבעון השני של 2013, עקב איחוד של תוצאות המיזם המשותף עם פנסוניק (TPSCo). על בסיס non-GAAP, טאואר הרוויחה ברבעון החולף 31 מיליון דולר או 62 סנט למניה, זאת לעומת רווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.