מהפך בשוק הסלולר בסין: Xiaomi עקפה את סמסונג

Xiaomi מכרה 15 מיליון מכשירים ברבעון השני ותפסה נתח של 14% מהשוק הסיני ■ סמסונג מכרה 13.2 מיליון סמארטפונים, מספר שהקנה לה נתח של 12% מהשוק

סמסונג גלקסי Note3 Neo
סמסונג גלקסי Note3 Neo

חברת Xiaomi שילשה את מספר הטלפונים שמכרה בסין ברבעון האחרון, ובכך עקפה את סמסונג והפכה לחברת הטלפונים המובילה בשוק הגדול ביותר בעולם, ארבע שנים בלבד לאחר הקמתה.

החברה מבייג'ין מכרה 15 מיליון מכשירים ברבעון השני, מספר שהקנה לה נתח של 14% מהשוק הסיני, כך נמסר מחברת המחקר Canalys, שפרסמה את הנתונים באתר שלה. סמסונג מכרה 13.2 מיליון סמארטפונים, מספר שהקנה לה נתח של 12% מהשוק.

צרכנים סיניים עוברים בתקופה האחרונה ליצרנים מקומיים. אפל, שמספר המכשירים שמכרה עלה ב-58% לאחר ההסכם שכרתה עם צ'יינה מובייל, היא היצרנית היחידה של טלפונים חכמים המופיעה ברשימת 10 היצרנים המובילים בסין.

חברת Xiaomi הצליחה להגדיל את מספר הלקוחות שלה על ידי מכירה של מכשירים זולים יותר בעלי תכונות רבות, ישירות ללקוחות, באמצעות האתר שלה. החברה מתכוונת למכור את מכשיריה גם במדינות כמו הודו, ברזיל ורוסיה.

"ל-Xiaomi יש פוטנציאל לשנות את המפה מעבר לסין ויצרניות טלפונים בינלאומיות צריכות לשים לב אליה", כך אומרת ג'סיקה קווי, אנליסטית בחברת Canalys, היושבת בסינגפור.

ברבעון השני נמכרו בסים 108.5 מיליון טלפונים חכמים, או כ-37% מסך הטלפונים בעולם, כך על פי חברת Canalys. קבוצת לנובו התברגה למקום השלישי ברשימת היצרנים המובילים בסין מבחינת מספר המכשירים שמכרה במהלך הרבעון, לאחר שמכרה 13 מיליון מכשירים.