אי.די.בי פתוח בוחנת מיזוג עם דיסקונט השקעות

קבוצת אי.די.בי מינתה ועדה שתבחן חלופות שונות להתמודדות עם השלכות חוק הריכוזיות, כאשר בין החלופות נבחנת אפשרות להפוך את החברה-הבת דיסקונט השקעות לחברה פרטית - או לחלופין למזג בין השתיים

אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי

קבוצת אי.די.בי, "אם כל הפירמידות במשק", נערכת לחוק הריכוזיות. היום עדכנה הקבוצה על מינוי ועדה מייעצת שתבחן חלופות שונות להתמודדות עם השלכות החוק ולעמידה במגבלות הקבועות בו.

באי.די.בי פתוח, הנמצאת בשליטת מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, ציינו כי בין החלופות נבחנת אפשרות להפוך את החברה הבת דיסקונט השקעות (דסק"ש) לחברה פרטית, או לחלופין למזג בין השתיים. דירקטוריון דסק"ש החליט להקים ועדה דומה.

בחברות הבהירו כי "למועד זה מדובר בבחינה בלבד של החלופות האמורות. לא התקבלו כל החלטות קונקרטיות בעניינים אלה, ואין כל ודאות בקשר לביצועים של איזה מהשינויים המבניים".

כיום מחזיקה אי.די.בי פתוח בכ-74% מהונה של דסק"ש - באמצעותה היא מחזיקה בכמה חברות שהמרכזיות בהן הן שופרסל, סלקום, נכסים ובנין ואדמה (לשעבר מכתשים אגן). זאת, בעוד שחוק הריכוזיות מתיר שתי שכבות של חברות ציבוריות. לפני כמה חודשים הושלם מהלך המיזוג בין דסק"ש לבין החברה הבת כור, בהשקעה של יותר מ-1 מיליארד שקל.