נעילה יציבה בוול סטריט; מניית אבן קיסר זינקה 11%

פולין טוענת כי רוסיה שלחה אלפי חיילים לגבול עם אוקראינה ■ כלכלת איטליה שוב במיתון ■ וויקס דיווחה על גידול של 82% בהכנסות הרבעון השני ■ אבן קיסר דיווחה כי הכנסותיה זינקו לכ-116 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') ביציבות, על רקע המתיחות הגואה בגבול הרוסי-אוקראיני, והמשך עונת הדוחות. ירידות חדות נרשמו בבורסות אירופה לאחר פרסום מספר נתונים מאכזבים.

המתיחות הגיאופוליטית העלתה את רף החששות כשנשיא רוסיה פוטין לא התרגש מהסנקציות על מדינתו שהורחבו בשבוע שעבר ע"י ארה"ב והאיחוד האירופי, והוא ממשיך להעביר כוחות לגבול עם אוקראינה, כך על פי שר החוץ הפולני - ובעולם חוששים מפלישה. פוטין גם הורה להטיל סנקציות על מדינות המערב שהשתתפו בהחלטה ולאסור מהן ייבוא מוצרים.

"אם פולין צודקת כי רוסיה מתכוונת להגדיל את נוכחותה במזרח אוקראינה, הקונים בכל הסקטורים יעלמו מהר, שכן זהו ארוע שלא ניתן לדמיין את השלכותיו על השוק", כך אומר אוואן לוקאס, אנליסט שווקים ב-IG.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex מציין כי "לאחר העוצמה אשר הציגו השווקים, ולמרות התיקון הצפוי, ריכוז הכוחות הרוסים ואווירת הקרב מעלה משמעותית את חששות המשקיעים. ראשונות להיפגע הן מניות סקטור האנרגיה אשר מושפעות באופן ישיר מאווירת הקרב, יחד עם האפשרות להסלמת מלחמת הסנקציות של המערב מול הרוסים". לדברי שמש, "בחדרי העסקאות ניתן לזהות פוזיציות שורט רבות אשר נפתחו ביממה האחרונה, יחד עם זינוק בפרמיית הסיכון רובן על נכסים הקשורים באופן ישיר או עקיף לסקטור האנרגיה. חשוב להדגיש כי מדובר כרגע באפקט פחד בלבד, שכן במקרה רגיעה ניתן יהיה לסמן תחתית לקראת מהלך עליות חדש".

באיטליה נודע כי כלכלת המדינה חזרה למיתון, לאחר שהתפרסם תמ"ג הרבעון השני, שנפל שוב, בשיעור של 0.2%.

גם החששות מקריסת הבנק השני בגודלו בפורטוגל, אספיריטו סנטו (Banco Espirito Santo SA), נמצאים עדיין ברקע. הבנק המרכזי בפורטוגל הזרים בשבוע שעבר סיוע בהיקף של 6.6 מיליארד דולר לבנק שנקלע לקשיים ולא שירת את חובותיו בשל הפסדי עתק מהלוואות שהעניק למספר חברות גדולות במדינה.

בזירת המאקרו פורסם הגרעון המסחרי, שירד ב-7% ל-41.5 מיליארד דולר, לעומת צפי להתרחבות ל-44.2 מיליארד דולר.

אבן קיסר הישראלית דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-30.4% לשיא חדש של 116.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 89.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם ברבעון השני של שנת 2014 עמד על 20.7 מיליון דולר, 58 סנט למניה על בסיס דילול מלא, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 18.6 מיליון דולר, 53 סנט למניה על בסיס דילול מלא, בתקופה המקבילה אשתקד.

וויקס הישראלית דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-82% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והגיעו ל-33.9 מיליון דולר, והעלתה את תחזיותיה הכספיות לשנת 2014.

מזור עמדה במוקד על רקע פרסום דוחותיה אתמול. היום היא יורדת בבורסה בתל אביב, לאחר שגם ברקליס הפחיתו את מחיר היעד של המניה ב-37% ל-17 דולר.

חברת טיים וורנר דיווחה גם היא על תוצאותיה הפיננסיות. החברה הרוויחה 98 סנעט למניה לעומת הצפי ל-84 סנט למניה וההכנסות הסתכמו ב-6.8 מיליארד דולר. זאת, לאחר שפוקס המאה העשרים ואחת משכה את הצעת הרכש שלה על סך 80 מיליארד דולר.

אנזימוטק דיווחה אתמול על ירידה של כ-40% בהכנסות ל-9 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ל-400 אלף דולר.

גם וולט דיסני ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על תוצאותיה שעקפו את תחזיות האנליסטים.

אפל וסמסונג הסכימו לבטל את כל תביעות הפטנטים ביניהן מחוץ לארה"ב.