הדירקטורים החדשים בלאומי: סאמר חאג' יחיא ופרופ' חיים לוי

תוצאות הצבעת בעלי המניות בבנק לאומי מעלות כי דוד אבנר וציפי סמט נבחרו לכהונה נוספת על אף התנגדות המדינה המחזיקה ב-6% ממניות הבנק

דוד אבנר / צלם: תמר מצפי
דוד אבנר / צלם: תמר מצפי

תוצאות הצבעת בעלי המניות בבנק לאומי לבחירת דירקטורים התפרסמו הערב (ד'). מהתוצאות עולה כי לתפקיד דירקטור בבנק נבחרו דוד אבנר הממשיך לכהונה נוספת, וכן ד"ר סאמר חאג' יחיא. לתפקיד דח"צ נבחרה לכהונה נוספת ציפי סמט, וכן נבחר פרופסור חיים לוי. במסגרת ההצבעה השתתפו פחות מ-60% מבעלי המניות בבנק.

נזכיר כי המדינה המחזיקה בכ-6% ממניות לאומי הודיעה בתחילת השבוע על המועמדים שבכוונתה לתמוך בהם. המדינה החליטה שלא להאריך את הקדנציה לדירקטורים הנוכחיים המתמודדים שוב - אבנר וסאמט, בנימוק כי יש לרענן את הדירקטוריון ובמיוחד לאור חילוקי הדעות של האוצר עם תוכנית התגמול בבנק שאושרה על ידי הדירקטוריון.אלא שעמדת המדינה נותרה במיעוט, והשניים נבחרו לכהן בקדנציה נוספת.

נציין כי במהלך האסיפה הובאו נושאים נוספים לאישור כשכולם אושרו. אחד הנושאים שעלו לדיון שהמדינה גם כן התנגדה לו, היא שבמקרה ומועמד לדירקטוריון שנבחר לא יכול לכהן בתפקיד, הרי שאוטומטית הבא אחריו ברשימת המועמדים ייכנס לתפקיד ללא צורך בבחירות נוספות. כאמור גם סעיף זה אושר.