סין חסמה אפליקציות להודעות מיידיות עקב שימוש לטרור

סין טוענת כי אפליקציות דוגמת Line ו-KakaoTalk משמשות להסתה להתקפות ולהעברת מידע על יצירת פצצות ■ השבוע אסרו בסין על שימוש במחשבי אפל ובתוכנת האבטחה של סימנטק במחשבי הממשלה

חנות של אפל בסין / צילום: רויטרס
חנות של אפל בסין / צילום: רויטרס

דרום קוריאה הודיעה היום (ה') כי סין החליטה בחודש האחרון לחסום אפליקציות פופולריות להודעות מיידיות, בהן Line ו-KakaoTalk, כחלק מהניסיון להילחם בארגוני טרור. בשבועות האחרונים לא הצליחו גולשים בסין להשתמש באפליקציות המדוברות, שנחשבות לפופולריות במיוחד במזרח ומהוות תחרות ישירות לאפליקציה דוגמת WhatsApp, וכעת מתפרסמת לראשונה הסיבה לכך.

בסוכנות הידיעות "רויטרס" ציטטו את שר המדע והטכנולוגיה, צ'וי מאן קי, שאמר כי "נפעל לקיים משא ומתן עם הרשויות הסיניות הרלבנטיות כדי להבטיח שההפרעות בשימוש בסין באפליקציות KakaoTalk ו-Line יוסרו מהר ככל האפשר".

בסין יידעו את דרום קוריאה כי ארגוני טרור קושרים קשר ומסיתים להתקפות וכן משתפים מידע על איך לייצר פצצות בערוצי תקשורת שונים, בהן אפליקציות להודעות מיידיות. הגישה ל-Line ו-KakakoTalk סבלה משיבושים בסין מתחילת יולי האחרון וקבוצות המתנגדות לצנזורה בסין האשימו בזמנו את הממשלה בטענה כי היא מנסה לבלום מידע על הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג. יש לציין כי גם שירותים אחרים, כמו כאלה שמציעה גוגל, סבלו משיבושים שונים בגישה בשבועות האחרונים.

בתקופה האחרונה הרשויות בסין גם מגלות חשש מריגול מצד גופים אמריקאיים ואחרים. כך, אתמול דיווחה סוכנות הידיעות "בלומברג" כי בממשלת סין הסירה את מחשבי אפל מרשימת המחשבים האישיים המותרים לשימוש בתוך הרשת הארגונית של הממשל, שכוללת עשרות מיליוני מחשבים. זאת, טוענים גורמים בממשלת סין, עקב חשש לריגול מצד סוכנויות הביון והמודיעין האמריקאיות, דרך מכשירי אפל. בתחילת השבוע התפרסם דיווח בסין כי הממשלה מתנערת גם משימוש בתוכנות של חברות האבטחה סימנטק וקספרסקי מאותה סיבה.