בזק סוגרת רבעון: מחלקת דיבידנד של כ-1.27 מיליארד שקל

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.23 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-744 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, על רקע מכירת ההחזקה באתר יד2

שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר
שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר

"בזכות הרב-גוניות בתחומי פעילותה, קבוצת בזק מפגינה חוסן פיננסי ותפעולי, וזאת בתקופה של תחרות גוברת", כך אומר שאול אלוביץ', יו"ר ובעל השליטה בקבוצת התקשורת בזק, עם פרסום דוחותיה לרבעון השני של השנה. "אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח תשתיות ושירותי תקשורת מתקדמים, וערוכים באופן המיטבי לשינויים הטכנולוגיים, העסקיים והרגולטוריים, שמציבים אתגרים, אך גם טומנים בחובם הזדמנויות שיפעלו לטובת הקבוצה והלקוחות".

ברבעון השני רשמה בזק הכנסות של 2.25 מיליארד שקל, ירידה של 4.3% מהרבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של 810 מיליון שקל - עלייה של 71%, שמוסברת ברווחי הון ממכירת יד2 (שנמכר לאקסל שפרינגר ב-806 מיליון שקל) ומימוש נדל"ן, ומנגד בהפרשות בגין פרישה מוקדמת של עובדים.

קבוצת בזק כוללת את הפעילות הקווית והחברות הבנות פלאפון, yes ובזק בינלאומי. הקבוצה תחלק דיבידנד של כ-46 אגורות למניה (כ-1.3 מיליארד שקל) בספטמבר, בכפוף לאישור האסיפה. לדברי דודו מזרחי, מנהל הכספים הראשי והמשנה למנכ"ל בזק, "הרווחיות התפעולית הגבוהה בחציון הראשון, בנוסף לרווח ממכירת ההחזקות ביד2, אפשרו חלוקת דיבידנד המשקף תשואה חצי-שנתית של כ-7.3%".

המשך שחיקה קלה בפלאפון

בפעילות הקווית של בזק, המנוהלת על-ידי סטלה הנדלר, נמשכת המגמה של הרבעונים הקודמים: פיצוי על הירידה בטלפוניה מגיע מהגידול בתחום האינטרנט. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות בכ-1.1 מיליארד שקל, בדומה לרבעון הקודם וירידה של 4.3% מהרבעון המקביל. ה-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) היה 643 מיליון שקל, ירידה של 5.2%, והרווח הנקי ירד ב-10.5% ל-314 מיליון שקל. התזרים החופשי הסתכם ב-380 מיליון שקל.

מספר קווי הטלפון הפעילים עמד על כ-2.2 מיליון, ירידה של כ-9,000 מהרבעון הקודם, וההכנסה החודשית הממוצעת לקו ירדה בשקל אחד ל-63 שקל. מספר מנויי האינטרנט צמח ב-19 אלף ברבעון וב-106 אלף בשנה האחרונה (הישג חסר תקדים), לכ-1.3 מיליון, וההכנסה החודשית הממוצעת עלתה ב-2 שקלים ל-84 שקל. הנדלר ציינה כי "השקעות בזק מסתכמות בכ-20% מסך ההכנסות, ומעמידות את החברה כמובילה טכנולוגית בהשוואה עולמית".

גם בפלאפון, חברת הסלולר בניהולו של גיל שרון, המגמות של הרבעונים הקודמים נמשכות, והתוצאות הפיננסיות נשחקות על רקע התחרות העזה, אם כי הפגיעה ברבעון אינה דרמטית. הכנסות פלאפון ירדו ב-8.1% ו-7.9% ביחס לרבעון הקודם והמקביל, בהתאמה, והסתכמו ב-843 מיליון שקל, מתוכם 622 מיליון שקל הכנסות משירותים. ה-EBITDA הגיע ל-232 מיליון שקל בדומה לרבעון הקודם, והרווח הנקי היה 106 מיליון שקל, 34% פחות מהרבעון המקביל וכ-1.8% פחות מהרבעון הקודם.

מספר המנויים ירד ב-21 אלף ברבעון, וההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) ירדה בשקל ל-79 שקל. שיעור הנטישה ירד ל-6.5%. שרון ציין את השקת הדור הרביעי והוסיף כי "המשכנו לבצע צעדי התייעלות תוך התמקדות בשימור לקוחות, דבר שהתבטא בשיעור נטישה נמוך מאוד".

בבזק בינלאומי שבניהולו של מוטי אלמליח ההכנסות צמחו ב-2% ביחס לרבעון המקביל ל-366 מיליון שקל, והרווח הנקי ירד ב-6.8% ל-41 מיליון שקל. החברה מחזיקה בנתח שוק של 40% ומחזקת את מעמדה מול המתחרות.

ב-yes שבניהולו של רון אילון בסיס המנויים הגיע לשיא של 613 אלף - עלייה של 6,000 מנויים, כשברקע המתחרה הוט מתאמצת לתקן את השירות ללקוחותיה. הכנסות yes צמחו ב-5.9% מהרבעון המקביל ל-428 מיליון שקל, ה-EBITDA עלה ב-6.8% ל-141 מיליון שקל, אך ההפסד הנקי העמיק ל-115 מיליון שקל לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-ARPU נותרה דומה לרבעון הקודם, 234 שקל.

תוצאות קבוצת בזק ברבעון השני
 תוצאות קבוצת בזק ברבעון השני