מע' הביטחון דורשת 18 מיליארד שקל; בכיר באוצר: מופרך

(עדכון) - מערכת הביטחון דורשת 6-8 מיליארד שקל בגין מבצע "צוק איתן" ועוד 11 מיליארד שקל לבסיס התקציב בשנה הבאה לצורך "התעצמות"

בנימין נתניהו משה בוגי יעלון - צוק איתן / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו משה בוגי יעלון - צוק איתן / צילום: רויטרס

האם משלם המסים הולך לשלם מחיר כבד על מבצע "צוק איתן"? מערכת הביטחון דורשת ממשרד האוצר תוספת של 16-18 מיליארד שקל לשנים 2014-2015. מדובר בתוספת של 6-8 מיליארד שקל בגין מבצע "צוק איתן" עצמו ועוד 11 מיליארד שקל לבסיס התקציב בשנת 2015.

במערכת הביטחון טוענים כי תוספת של 11 מיליארד שקל בשנה הבאה נדרשת לשם "התעצמות". באוצר מתנגדים לפי שעה לדרישה והמגעים בנושא נמשכים.

"המספר הזה מופרך", אומר ל"גלובס" גורם בכיר באוצר. "זה בגדר wishful thinking. הבעיה היחידה היא שיש למספרים נטיה להתקבע, גם אם הם מופרכים".

ביום חמישי כינס שר האוצר יאיר לפיד מסיבת עיתונים בה התחייב לא להעלות מסים בשנה הבאה ואמר כי ניתן לממן את הוצאות המבצע הצבאי בעזה מהמקורות הקיימים.

"הגירעון הממשלתי השנתי עומד כעת על 2.5% תמ''ג, כאשר יעד הגירעון לשנה הנוכחית הוא 3% תמ''ג. כך שיש לנו עוד מקום מתחת ליעד כדי להתמודד עם העלויות", אמר לפיד. "לגבי 2015, לא אעמיד פנים שהמבצע לא יוצר דילמות חדשות. אנו עובדים מול מערכת הביטחון ויש דרישות חדשות שלא היו קודם. אנו יודעים היום לבנות את התקציב טוב יותר. יש לנו לא מעט דרכים לחסוך כסף ולהתייעל. אנו חושבים על יעד גירעון יותר קרוב ל-3% תמ''ג ל-2015".