"בלומברג": עליבאבא הפסיקה המגעים להשקעה בסנאפצ'אט

לפי הערכות, בעליבאבא ראו שהשיחות לא מתקדמות דיו והחליטו להפסיק אותן כדי להתרכז בהנפקה ההולכת ומתקרבת של החברה בנאסד"ק בחודש הבא

שבוע לאחר שסוכנות הידיעות "בלומברג" חשפה כי ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא נמצאת במגעים עם אפליקציית ההודעות הנעלמות Snapchat כדי להוביל סבב השקעה בחברה לפי שווי של 10 מיליארד דולר, אתמול פרסמה הסוכנות כי השיחות הופסקו. שני הצדדים נמנעו מלמסור תגובה רשמית בעניין, אך על-פי הערכות בעליבאבא ראו שהשיחות לא מתקדמות דיו והחליטו להפסיק אותן כדי להתרכז בהנפקה ההולכת ומתקרבת של החברה בנאסד"ק בחודש הבא.

עם זאת, בבלומברג מסבירים כי עליבאבא השאירה את הדלת פתוחה וייתכן שאחרי שאבק הכוכבים של הנאסד"ק יתפוגגו להם, היא תנסה לחזור ולהשקיע באפליקציה הפופולרית שתופסת תאוצה בארה"ב ובכלל.

מבחינת סנאפצ'אט, שהוקמה על-ידי איוון שפיגל ובובי מרפי, שווי החברה הולך ומזנק עם העלייה במספר המשתמשים באפליקציה. רק לפני כשנה היא דחתה הצעות רכש מצד גוגל ופייסבוק בהיקף של 3-4 מיליארד דולר.

במאי האחרון עדכנו בסנאפצ'אט כי מדי יום נשלחים 700 מיליון מסרים נעלמים, נתון שיכול להעיד על הפופולריות הרבה שהאפליקציה מייצרת סביבה.

אם גיוס זה ייצא לפועל, סנאפצ'אט צפויה להצטרף למועדון היוקרתי של חברות אינטרנט פרטיות עם שווי של מעל 10 מיליארד דולר כמו אפליקציית הזמנת המוניות Uber עם שווי של 17 מיליארד דולר ושירות האחסון על-גבי ענן Dropbox עם שווי של כ-10 מיליארד דולר. באחרונה השיקו פייסבוק ואינסטגרם אפליקציות מתחרות לסנאפצ'אט וכמו כן גם מובלי הישראלית.