איירון סורס מגייסת 85 מיליון דולר לפי שווי של כ-800 מיליון דולר

הנפקה עתידית של איירון סורס, המתוכננת לצאת לפועל בשנה הבאה, צפויה להעניק לחברה שווי גבוה יותר, ככל הנראה כזה שיעבור את רף מיליארד הדולרים

 אינטרנט / צילום: imagebank/thinkstock
אינטרנט / צילום: imagebank/thinkstock

חברת IronSource הישראלית כבר התאוששה מההחלטה לבטל את המיזוג שלה עם בבילון לפני כשנה ונראה שפניה מופנות להנפקה. אך לפני שהיא הופכת לחברה ציבורית, באיירון סורס, המתמחה בהפצת תוכנות חינמיות, החליטו להגדיל את הקופה והשלימו סבב גיוס ענק של 80-100 מיליון דולר, כפי שמפרסם "הוול סטריט ג'ורנל".

על-פי הדיווח, הגיוס נעשה לפי שווי של כ-800 מיליון דולר, הדומה לשווי שהוענק לאיירון סורס במגעים אשתקד לקראת המיזוג שלא יצא לפועל עם בבילון. לפיכך, יש לציין כי הנפקה עתידית של איירון סורס, המתוכננת לצאת לפועל בשנה הבאה, צפויה להעניק לחברה שווי גבוה יותר, ככל הנראה כזה שיעבור את רף מיליארד הדולרים.

איירון סורס החליטה ללכת על סבב הגיוס כאחת האפשרויות שעלתה בעקבות ביטול המיזוג עם בבילון בשלהי 2013. את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההשקעות של היזם והאנג'ל טל ברנוח, Disrupt-ive, לצד שורה של משקיעים אמריקאים.

איירון סורס הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל תומר בן זאב, תמיר כרמי ואייל מילרד. החברה החלה את דרכה כספקית תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות. בהמשך הדרך הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, ובין השאר נעזרה בשירותיה גם חברת בבילון וזאת בכדי להפיץ את תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים.

על-פי נתוני IVC, החברה צפויה לרשום השנה הכנסות של 270 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת הכנסות של 220 מיליון דולר בשנה שעברה. מדובר בקצב גידול נמוך לאחר שב-2012 מעריכים ב-IVC שהכנסות החברה עמדו על 130 מיליון וקצב הגידול עמד על כ-70%.

סבב הגיוס הקודם של איירון סורס נערך בתחילת 2012 בהיקף של 15 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס. בפברואר אשתקד רכשה איירון סורס בכ-30 מיליון דולר את חברת AfterDownload הישראלית, שפעלה גם היא בתחום הפרסום להורדות תוכנות והוקמה כשנה לאחר איירון סורס, כשהשתיים אף שיתפו פעולה יחד עוד לפני הרכישה.