המסחר בוול סטריט ננעל בעליות - הנאסד"ק מעל 4,400 נק'

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ אופטימיות בשווקים בעקבות הרגיעה באוקראינה ובמזרח התיכון ■ חברת קינדר מורגן שוקלת לאחד את עסקי הנפט והגז שלה לחברה אחת ■ טסלה זינקה בעקבות המלצה

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובאסיה מוקדם יותר היום. ללא נתוני מאקרו שהתפרסמו היום, האירועים בזירה הגיאו-פוליטית ממשיכים לעמוד במוקד.

המדדים המרכזיים בוול סטריט סיימו את השבוע בעליות שערים, לאחר שרוסיה אותתה כי היא מעוניינת להרגיע את הרוחות במזרח אוקראינה ותומכת בהפסקת אש בין המורדים הפרו-רוסים לבין הצבא האוקראיני, שהודיע היום כי הוא מסרב להפסקת אש ומעוניין בכניעה מלאה של המורדים.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס, מציין כי "סנטימנט התיקון עוזב את השווקים לקראת סגירת שבוע המסחר. לאחר מימוש בריא נבלמו המדדים בתחתית טווח המסחר 1,890-1,990 במדד ה S&P500.

שמש הוסיף עוד כי: "נראה כי סימני הרגיעה מאוקראינה בשילוב הימנעות אמריקאית מעימות חזיתי בעיראק ממתן את חששות הסוחרים. בחדרי העסקאות ניתן לזהות ירידה בפרמיות הסיכון בשילוב הוראות קניה רבות אשר המתינו ברמות השפל ותמכו בשווקים. חשוב להדגיש כי טרם מדובר על יציאה למהלך עליות חדש אלא התבוססות ברמות המסחר המוכרות".

היום כאמור לא פורסמו נתוני מאקרו אך בהמשך השבוע יפורסמו נתונים חשובים כגון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי שצפויות לעלות ב-0.3%, המלאים העסקיים, מחירי היבוא והיצוא ותביעות האבטלה השבועיות. יש לציין שככל שהנתונים חיוביים יותר, כך עולה החשש מפני האפשרות שהפד יקדים את העלאת הריביות.

עליות חדות בקינדר מורגן וטסלה

תאגיד קינדר מורגן שוקל לבצע מיזוג של חברות הנפט והגז שבבעלותה לידי חברה אחת במסגרת עסקה בהיקף של 44 מיליארד דולר.

מניית טסלה רשמה עלייה חדה על רקע המלצה חיובית מכלכלני דויטשה בנק.

ענקית התרופות גלקסו-סמתיקליין צפויה להתחיל בקרוב ניסוי קליני בחיסון שהיא מפתחת למניעת מחלת האבולה. החיסון שהיא מפתחת הראה כבר תוצאות חיוביות בניסויים בבעלי חיים.

טבע המשיכה לעמוד במוקד נפוצה לאחר שבסוף השבוע הודיעה חברת מעבדות ד"ר רדי (Dr. Reddy’s Laboratories) ההודית כי הגישה בקשה לאשר גרסה גנרית של קופקסון במינון של 40 מ"ג, ומערערת על תוקפו של הפטנט המגן עליה שמחזיקה טבע.

חברת אופקו צפויה לפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר.

מג'יק דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של 2014. החברה ממשיכה להציג שיעורי צמיחה דו ספרתיים בהכנסות, שהסתכמו הרבעון לכ-40.6 מיליון דולר, לעומת 34.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (צמיחה של 17%), וכמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם. יהונתן שוחט, אנליסט בכיר בבית ההשקעות הלמן אלדובי, מציין כי "החברה לא תתקשה לעמוד ביעד להכנסות של 161-165 מיליון דולר השנה, שכן, את המחצית הראשונה סיימה עם הכנסות של 81.5 מיליון דולר, ולרוב, המחצית השנייה של החברה חזקה מן המחצית הראשונה. על מנת לעמוד ביעד, תצטרך להגיע להכנסות של 79.5-83.5 מ' דולר במחצית השנייה המשקפים שיעורי צמיחה של 3.5%-9% לעומת המחצית המקבילה".